Η συζήτηση που έχει μαστίσει την τελευταία δεκαετία σχετικά με το αν θα κυριαρχήσει το ίντερνετ για κινητά ή αν θα επικρατήσει η εφαρμογή για κινητά. Η απάντηση είναι ότι δεν είναι απαραίτητο να αποκλειστεί ένα από αυτά καθώς πολλές επιχειρήσεις χρειάζονται και τα δύο.
Είναι δεδομένο ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργήσουν ανταποκρινόμενες ιστοσελίδες και, στις περισσότερες περιπτώσεις, ανταποκρινόμενες εφαρμογές ιντερνέτ. Η δημιουργία εφαρμογών για κινητά είναι μια άλλη προτεραιότητα για τις περισσότερες εταιρείες, αν και η χρήση θα πρέπει να επικεντρώνεται περισσότερο στα άτομα ή τα τμήματα του χρήστη. Με την προσέγγιση αυτή, αναδύονται προοδευτικές εφαρμογές ιστού (PWA) που θολώνουν τις γραμμές μεταξύ του ιστού και των εφαρμογών. Χρησιμοποιούν τις τελευταίες τεχνολογίες του προγράμματος περιήγησης για να συνδυάσουν την προσβασιμότητα του ίντερνετ με την παρουσία της εφαρμογής για κινητά.
Τα περισσότερα από τα κορυφαία προγράμματα περιήγησης για επιτραπέζιους υπολογιστές και κινητά, έχουν ταιριάξει με τις προόδους του προγράμματος περιήγησης που ξεκίνησαν από το Mozilla, το Google, το Facebook και άλλα, για την εφαρμογή “υπηρεσιών παρασκηνίου” που επιτρέπουν σε μια ιστοσελίδα να συμπεριφέρεται σαν μια εφαρμογή. Οι υπηρεσίες παρασκηνίου είναι δέσμες ενεργειών που το πρόγραμμα περιήγησης σας ενεργοποιεί και εκτελεί στο παρασκήνιο, ώστε να ενεργοποιηθούν οι λειτουργίες που μοιάζουν με εφαρμογές ως μέρος της εμπειρίας των χρηστών PWA.
Οι υπηρεσίες παρασκηνίου ενσωματώθηκαν μέσα στο πρόγραμμα περιήγησης ,για να μπορούν οι λειτουργίες PWA να δίνουν την δυνατότητα στους χρήστες να εγκαταστήσουν την ιστοσελίδα ως εικονίδιο εφαρμογής στην αρχική τους οθόνη και να εκκινηθούν ως εφαρμογή πλήρους οθόνης χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από ένα κατάστημα εφαρμογών. Το PWA επιτρέπει στους χρήστες να επιλέγουν την ενεργοποίηση των πλούσιων λειτουργιών της εφαρμογής, όπως οι ειδοποιήσεις push και η αποθήκευση εκτός σύνδεσης.
Με την Google, τη Microsoft, τη Samsung και την Apple να προωθούν τις τεχνολογίες PWA στα προγράμματα περιήγησης για επιτραπέζιους και κινητούς υπολογιστές, είναι μόνο θέμα χρόνου να γίνουν το νέο πρότυπο για τις αλληλεπιδράσεις στο διαδίκτυο. Η εμπειρία των χρηστών σε προγράμματα περιήγησης και συσκευές, ωστόσο, μπορεί να ποικίλει αρκετά, δεδομένης της ανωριμότητας της υποστήριξης των υπηρεσιών PWA. Ενώ δεν χρειάζεται να ξεκινήσετε την άμεση εφαρμογή των PWA, θα πρέπει να ερευνήσετε και να εφαρμόσετε τις πρακτικές σε μελλοντικές εφαρμογές. Αν επιλέξετε να εφαρμόσετε την υποστήριξη τώρα, ωστόσο, οι ιστοσελίδες σας θα εκτελούνται αυτόματα ως PWA σε οποιοδήποτε νέο πρόγραμμα περιήγησης που προσθέτει υποστήριξη PWA στο μέλλον. Αξιολογείστε τα PWA ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής κινητής και ψηφιακής εμπειρίας. Όμως υπάρχουν μερικές βασικές προκλήσεις που χρειάζονται αντιμετώπιση.
1. Consumer app fatigue
Το consumer app fatigue αναγκάζει τις προσεγγίσεις του κινητού ίντερνετ έναντι των εφαρμογών για κινητά να επαναξιολογηθούν. Ο ρυθμός των λήψεων εφαρμογών επιβραδύνεται στις περισσότερες καταναλωτικές αγορές. Η τεχνολογία PWA έρχεται σε μια κατάλληλη στιγμή, φέρνοντας χαρακτηριστικά, όπως εφαρμογές στις ιστοσελίδες, χωρίς να απαιτείται από τους καταναλωτές να κάνουν λήψη μιας πλήρους εφαρμογής. Τα PWA είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τους περιστασιακούς χρήστες της ιστοσελίδας, αντί για πιστούς χρήστες ή χρήστες ενέργειας. Στο λιανικό εμπόριο, για παράδειγμα, μόνο ένα μικρό ποσοστό των πελατών του λιανοπωλητή θα κατεβάσει την εφαρμογή του, επειδή οι περισσότεροι είναι περιστασιακοί πελάτες. Ο έμπορος λιανικής πώλησης πρέπει να δημιουργήσει μια εμπειρία εφαρμογών για κινητά μόνο για πιστούς πελάτες υψηλής συχνότητας. Στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν τα PWA για να προστεθούν οι λειτουργίες της εφαρμογής στην ιστοσελίδα, ώστε ένα ευρύτερο κοινό κινητής τηλεφωνίας να γίνουν χρήστες εφαρμογών.
Τα PWA έχουν αποδειχτεί ότι βελτιώνουν την αφοσίωση και τη μετατροπή του κινητού ιστού. Το Alibaba.com, για παράδειγμα, είδε αύξηση κατά 76% στις μετατροπές μετά την αναβάθμιση της ιστοσελίδας του σε PWA. Επιπλέον, το ποσοστό αλληλεπίδρασής του ήταν τέσσερις φορές υψηλότερο, αφού οι χρήστες πρόσθεσαν την τοποθεσία PWA στις αρχικές οθόνες τους.
2. Εφαρμογή εμπειρίας χρήστη εφαρμογών σε ιστοσελίδες κινητών
Η ανάπτυξη λειτουργιών PWA σε μια υπάρχουσα ιστοσελίδα χωρίς προσεκτική εξέταση είναι μια συνταγή για καταστροφική εμπειρία χρήστη (UX). Εργαστείτε με τους σχεδιαστές για να επανεξετάσετε τις ιστοσελίδες κινητής τηλεφωνίας και να εφαρμόσετε περισσότερα προγράμματα UX με εφαρμογή.
Εξετάστε τουλάχιστον την εμπειρία της εγκατάστασης εφαρμογής για να ζητήσετε από τον χρήστη να πραγματοποιήσει λήψη του PWA καθώς και την εμπειρία του χρήστη χωρίς σύνδεση, καθώς μπορεί να ξεκινήσει μια τοποθεσία PWA χωρίς τη δυνατότητα σύνδεσης στο δίκτυο. Επίσης,θα πρέπει να γίνει ο έλεγχος της ιστοσελίδας σε χρήση επαφής και χειρονομιών, καθώς ο χρήστης θα πρέπει να αισθάνεται ότι πλοηγείται σε μια εφαρμογή και όχι σε μια ιστοσελίδα.
3.Η λειτουργικότητα του Mobile-first design
Θυμηθείτε την ετικέτα της Apple: “Υπάρχει μια εφαρμογή για αυτό”; Λοιπόν, η πραγματικότητα είναι ότι δεν χρειάζεστε μια εφαρμογή για τα πάντα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις πολλές κακώς σχεδιασμένες εφαρμογές εκεί έξω που δεν εκμεταλλεύονται τις λειτουργίες που προσφέρονται στο υλικό του κινητού και στο λειτουργικό σύστημα. Η δημιουργία μιας εφαρμογής δεν σημαίνει ότι οι χρήστες θα χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή σας, πόσο μάλλον ότι θα την κατεβάσουν στις συσκευές τους. Η εναλλακτική λύση PWA θα ασκήσει ακόμα μεγαλύτερη πίεση στις επιχειρήσεις για να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν αληθινά συναρπαστικές εφαρμογές για κινητά που είναι προσανατολισμένες στον άνθρωπο, υπερ-εξατομικευμένες στα κινητά-πρώτα.
Πραγματοποιήστε απογραφή των υφιστάμενων εφαρμογών σας για κινητά και αξιολογήστε ποιες από αυτές μπορούν να αναπαραχθούν απλά με τεχνολογία PWA . Εάν δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι για την παραμονή τους ως εγκατεστημένες εφαρμογές για κινητά, όπως υψηλές απαιτήσεις ασφάλειας συσκευής ή UI, τις μεταφέρετε σε ένα web-based PWA.