Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει ανοίξει τις πόρτες σε επιχειρηματίες από όλο τον κόσμο για να μετατρέψει τις προβληματικές σε ακμάζουσες επιχειρήσεις, αν και δεν είναι πάντα εύκολο να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό.
Πολλά από αυτά έχουν να κάνουν με το έντονο επίπεδο ανταγωνισμού που θα βρείτε στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Με άλλα λόγια, είναι αρκετά εύκολο για το κατάστημά σας να αγνοηθεί. Ευτυχώς, υπάρχουν ορισμένες στρατηγικές, που όταν συνδυάζονται με υγιή επιχειρηματικό σχεδιασμό, θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό σε ηλεκτρονικές εμπορικές αγορές.
Περιορίστε την αγορά σας
Το να αποφασίσετε ότι θέλετε να αρχίσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ρούχων για παράδειγμα είναι μια αρχή, αλλά δεν αρκεί. Πρέπει να περιορίσετε τα πράγματα περαιτέρω εάν θέλετε να προσελκύσετε το ενδιαφέρον των καταναλωτών και να παράξετε κέρδος.
Για καλύτερα αποτελέσματα, ισχυροποιήστε την εξειδικευμένη θέση σας και αναπτύξτε πολλές υποκατηγορίες που θα μπορούσαν να βρεθούν κάτω από αυτήν. Συνεχίζοντας το παράδειγμα με τα ρούχα, οι επιλογές σας θα μπορούσαν να ποικίλουν από μπλουζάκια από βιβλία κόμικ και βιντεοπαιχνίδια μέχρι υψηλά επαγγελματικά ρούχα για γυναίκες.
Όσο πιο εξειδικευμένη είναι η θέση σας, τόσο πιο στενό γίνεται το κοινό που στοχεύετε, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό. Ταυτόχρονα περιορίζεται και ο ανταγωνισμός, καθιστώντας ευκολότερο για το κατάστημά σας να βρει μια μοναδική θέση πωλήσεων. Για καλύτερα αποτελέσματα, ελέγξτε τα τρέχοντα αποτελέσματα αναζήτησης για λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την υποκατηγορία σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τις υπερκορεσμένες αγορές και να βρείτε περιοχές όπου ένα ποιοτικό κατάστημα μπορεί να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο.
Δημιουργήστε μια μοναδική επωνυμία
Ακόμη και αν επιλέξετε μια υποκατηγορία με λιγότερο ανταγωνισμό, οι πελάτες σας δε θα αναγνωρίσουν αναγκαστικά τι μπορεί να προσφέρει πλήρως η επωνυμία σας μετά από μια γρήγορη ματιά στα προϊόντα σας. Για αυτό το λόγο, πρέπει να δημιουργήσετε μια αξέχαστη εικόνα της μάρκας σας που να παρουσιάζει τι είναι αυτό που κάνει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να ξεχωρίζει.
Οι επιχειρηματίες του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν μπορούν πάντα να ανταγωνίζονται τους μεγαλοεμπόρους αλυσίδων σε τιμές. Αλλά παρέχοντας μια ανώτερη εμπειρία στον πελάτη, υποστηριζόμενη από μια μοναδική φωνή που δε βρίσκουν αλλού ή εξειδικευμένες προσφορές, θα κατορθώσετε σε μεγάλο βαθμό να αποδείξετε τον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα σας ταιριάζουν στον τρόπο ζωής ενός πελάτη. Ακόμη και τα πράγματα όπως η εξατομικευμένη συσκευασία μπορούν να βοηθήσουν στη διαφοροποίηση της μάρκας σας
Το κλειδί για όλα αυτά είναι η συνέπεια και η προθυμία να επενδύσετε στο μάρκετινγκ. Εάν η φωνή της ιστοσελίδας σας είναι σαρκαστική και αστεία, πρέπει να το μεταφέρετε στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης και στις υπόλοιπες διαφημιστικές σας προσπάθειες. Ακόμη και το πακετάρισμα των δεμάτων σας με το λογότυπό σας μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια ταυτότητα μάρκας και να σας βοηθήσουν να παραμείνετε στο μυαλό των πελατών σας
Διορθώστε την ιστοσελίδα σας
Συχνά, μια άσχημα σχεδιασμένη ιστοσελίδα οδηγεί στην πτώση αμέτρητων καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου τα τελευταία χρόνια. Ο κακός σχεδιασμός και η έλλειψη ασφάλειας μπορούν άμεσα να καταρρεύσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην επωνυμία σας. Ως επιχειρηματίας ηλεκτρονικού εμπορίου, η ιστοσελίδα σας είναι το πρόσωπο της εταιρείας σας, οπότε θα πρέπει να είναι μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές σας.
Μια επαγγελματική φωτογραφική μηχανή και ένας εύκολος στη χρήση σχεδιασμός θα προσφέρει μια πιο απλή εμπειρία στον πελάτη. Ωστόσο, μια ασφαλής ιστοσελίδα θα είναι ο καλύτερος τρόπος για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των πελατών. Μια ασφαλής φιλοξενία ιστοσελίδων και εργαλεία επεξεργασίας πληρωμών θα προστατεύσουν τόσο εσάς όσο και τους πελάτες σας από ηλεκτρονικές απάτες.
Φυσικά, μπορείτε να προσαρμόσετε περαιτέρω την ιστοσελίδας σας ως μέρος των προσπαθειών προώθησης της επωνυμίας σας για να επεκτείνετε την προσέγγιση στο αγοραστικό κοινό. Ακόμη και απλές προσθήκες, όπως βίντεο εκμάθησης και επίδειξης, ενσωμάτωση κοινωνικών μέσων ή ένα blog που δημοσιεύει συμβουλές και ειδήσεις σχετικά με το προϊόν, μπορούν να δημιουργήσουν μια πιο ζωντανή εμπειρία και να βοηθήσουν το κατάστημά σας να ξεχωρίσει.
Δημιουργήστε κοινωνικά πειστήρια
Μια ασφαλής ιστοσελίδα με επαγγελματική εμφάνιση είναι μια σπουδαία αρχή, αλλά οι περισσότεροι διαδικτυακοί πελάτες θέλουν να δουν κάποια μορφή κοινωνικής απόδειξης πριν από την αγορά. Στην πραγματικότητα, ένα επιβλητικό 97% των πελατών ελέγχουν τις κριτικές προϊόντων πριν πραγματοποιήσουν μια ηλεκτρονική αγορά.
Μπορείτε να ενθαρρύνετε τους τρέχοντες πελάτες να δημιουργήσουν κοινωνικά πειστήρια επιτρέποντας κριτικές στην ιστοσελίδα σας ή δίνοντάς τους τη δυνατότητα να «αρέσουν» τα προϊόντα. Μπορείτε επίσης να ενθαρρύνετε την κοινοποίηση μέσω κοινωνικών μέσων, προσφέροντας ειδικούς προωθητικούς κωδικούς όταν οι πελάτες δημοσιεύουν σχετικά με τη μάρκα σας στα κοινωνικά μέσα.
Όταν ακόμα προσπαθείτε να αναπτύξετε ένα κοινό, ίσως είναι δύσκολο να λάβετε αυτές τις συστάσεις από στόμα σε στόμα. Ίσως να μην είστε σε θέση να λάβετε μια αναγνώριση από μια διασημότητα, αλλά μπορείτε ακόμα να συνεργαστείτε με κάποιον επηρεαστή κοινωνικών μέσων. Ακόμα και χρήστες με δεκάδες χιλιάδες ακόλουθους θα μπορούσαν να προσφέρουν χρήσιμες συνεργασίες προώθησης της μάρκας σας. Ίσως θελήσετε επίσης να εξετάσετε την αποστολή δειγμάτων των προϊόντων σε αντάλλαγμα μερικά έντιμα σχόλια που μπορείτε να δημοσιεύσετε στην ιστοσελίδα σας για να δημιουργήσετε με αυτό τον τρόπο κοινωνικά πειστήρια.
Αν και το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αντιπροσωπεύει μόνο το 10% των λιανικών πωλήσεων φέτος, δεν υπάρχει αμφιβολία για την ταχεία ανάπτυξη που βιώνει αυτός ο τομέας της αγοράς. Την ίδια στιγμή, η διαθεσιμότητα της αποστολής αγαθών και άλλων εργαλείων εμπορίου έχουν διευκολύνει περισσότερο από ποτέ τους επιχειρηματίες να ξεκινούν τα δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα. Χρησιμοποιήστε αυτές τις συμβουλές για να ξεχωρίσετε σε έναν κόσμο υψηλού ανταγωνισμού και να εργαστείτε για την επιτυχία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.