Έφτασε για άλλη μια φορά η εποχή του χρόνου, που κοιτάμε πίσω να και κάνουμε έναν απολογισμό των για τις σχεδιαστικές τάσεις ιστοσελίδων που πρέπει να διώξουμε και εκείνων που πρέπει να υιοθετήσουμε, χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση. Στην πραγματικότητα, ίσως έχετε έρθει ήδη σε επαφή με αρκετές ιστοσελίδες που ήδη πειραματίζονται με τις τελευταίες τάσεις σχεδιασμού ιστοσελίδων, όπως ένα περιβάλλον φιλικό προς το χρήστη, βίντεο με επίκεντρο το προϊόν και νέες, ελκυστικές διατάξεις.
Σίγουρα, υπάρχουν ιστοσελίδες που δεν τα καταφέρνουν και προσφέρουν άθλια εμπειρία χρηστών. Αλλά τέτοιες ιστοσελίδες, να είστε σίγουροι, μπαίνουν σε λήθαργο σε χρόνο μηδέν. Σε αυτόν τον υπερχειλισμένο διαδικτυακό κόσμο, είναι άγραφος νόμος πως πρέπει να προσφέρεις μια εκπληκτική εμπειρία χρηστών, χωρίς να υπάρχει περιθώριο για σφάλματα και αποκλίσεις, αν θέλεις να πετύχεις.
Εδώ, θα αναλύσουμε τις σπουδαιότερες τάσεις που θα σας βοηθήσουν να σταματήσετε να μαντεύετε κατά τη διαδικασία σχεδιασμού ιστοσελίδων φέτος και να πάρετε τις σωστές σχεδιαστικές αποφάσεις.
Χρησιμοποιήστε φωτεινά και ζωντανά χρώματα
Για αρκετό καιρό τώρα, οι απαλοί τόνοι και η μονοτονία ήταν ο βασικός κανόνας στον κόσμο του σχεδιασμού. Ωστόσο, το 2019, ανοίγει ο δρόμος για την αντίθεση και τα ζωντανά χρώματα. Στην πραγματικότητα, θα βλέπετε οίκους μόδας που πειραματίζονται ήδη με φωτεινά νέον και μεταλλικά χρώματα.
Για να το θέσουμε αλλιώς, τα τολμηρά και τα φωτεινά χρώματα θα χρησιμοποιηθούν πιο έντονα από τις εταιρείες για να αντιπροσωπεύσουν τη μάρκα τους. Οι πιο ζεστοί τόνοι όπως το μπλε, το χρυσό, το μωβ, το κίτρινο και το πράσινο που προκαλούν τα σωστά συναισθήματα θα είναι επίσης συνηθισμένοι.
Παραμείνετε στο μινιμαλισμό
Ο μινιμαλισμός κυριαρχεί εδώ και αρκετό καιρό και φαίνεται ότι θα παραμείνει σε πολλές ιστοσελίδες. Αυτό συμβαίνει κυρίως επειδή κάνει την ιστοσελίδα σας να φαίνεται καθαρή και τακτοποιημένη. Δεν χρειάζεται να πνίξετε τους επισκέπτες με καταιγισμό πληροφοριών. Ο σκοπός είναι να βοηθάτε τον χρήστη να βρει αυτό που ψάχνει ακριβώς και αμέσως στην ιστοσελίδα σας.
Σκεφτείτε να συνδυάσετε κινούμενες εικόνες και εφέ σταδιακής εμφάνισης. Θα κάνει τη διαδικασία κύλισης πιο ελκυστική και ευχάριστη για τον επισκέπτη και, ταυτόχρονα, θα δώσει τη δυνατότητα στον σχεδιαστή να απλώσει το περιεχόμενο. Επίσης, αξιοποιήστε τις αντιθέσεις και τη καθαρή τυπογραφία χωρίς να χρησιμοποιείτε πάρα πολλά στοιχεία που τραβούν την προσοχή.
Χρησιμοποιήστε βίντεο επικεντρωμένα στο προϊόν
Οι κινηματικές εικόνες ήταν λίγο πολύ στη μόδα το 2018. Ωστόσο, η τάση θα εξασθενήσει σιγά-σιγά φέτος και θα ανοίξει ο δρόμος για βίντεο με επίκεντρο το προϊόν.
Από τεχνικής απόψεως, η επικέντρωση σε ένα προϊόν βοηθά τον επισκέπτη να κατανοήσει τη λειτουργία του προϊόντος και πώς θα επωφεληθεί από αυτό.
Όσον αφορά τα χρώματα, όπως και στην περίπτωση των χρωμάτων της ιστοσελίδας, τα βίντεο του 2019 θα έχουν εντυπωσιακά χρώματα. Ωστόσο, οι προγραμματιστές βίντεο θα πρέπει να δουν ότι τα βίντεο δεν ανταγωνίζονται το ένα το άλλο για την προσοχή του επισκέπτη.
Τα καλύτερα βίντεο προσελκύουν την προσοχή του χρήστη μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Και, πιο σημαντικά, εξαρτάται από την ποιότητα του ήχου. Βεβαιωθείτε επίσης ότι χρησιμοποιείτε βίντεο με άλματα στο χρόνο ή με τεχνικές αλληλουχίας για να παρουσιάσετε τη λειτουργία του προϊόντος σας και για να το κάνετε να φαίνεται εύκολο στη χρήση.
Αναπτύξτε την πλοήγηση φιλική σε αντίχειρες
Με τους ανθρώπους να περιηγούνται με τα smartphone τους πιο συχνά από ποτέ, έχει γίνει πιο σημαντικό για τις ιστοσελίδες να σκεφτούν και να υλοποιήσουν σχεδιάσεις φιλικές με τους αντίχειρες. Για παραάδειγμα, ο συγγραφέας Josh Clark στο βιβλίο του «Designing for Touch» ρίχνει περισσότερο φως στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες κρατούν τα τηλέφωνά τους και πώς να λάβετε υπόψιν την κίνηση των αντίχειρών τους στη διαδικασία σχεδιασμού ιστοσελίδων. Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, όλο και περισσότεροι χρήστες προτιμούν τη πλοήγηση που είναι προσαρμοσμένη στις κινήσεις των αντίχειρών τους.
Αξιοποιήστε τη χρήση ειδικευμένων chatbot αυτοσχεδιασμού
Σίγουρα, τα chatbot ήταν δημοφιλή και το 2018. Όμως, φέτος τα chatbot θα είναι πολύ περισσότερο στο προσκήνιο. Αυτό είναι σημαντικό λόγω της εξέλιξης που παρατηρείται στην τεχνητή νοημοσύνη και τον τομέα της εκμάθησης μηχανών, καθιστώντας τα chatbot πιο αποτελεσματικά και έξυπνα.
Τα ολοκαίνουργια chatbot θα κάνουν την παρουσία τους ορατή όλο και περισσότερο σε ιστοσελίδες με βελτιωμένα χαρακτηριστικά σε σχέση με παλιά. Και με τη χρήση πιο φωτεινών και ζωντανών χρωμάτων, τα bot είναι βέβαιο ότι θα φαίνονται πιο προεξέχοντα και ελκυστικά στην ιστοσελίδα.
Αυξήστε τη χρήση μικρο-αλληλεπιδράσεων
Οι μικρο-αλληλεπιδράσεις έχουν ένα μόνο στόχο, να αιφνιδιάσουν τον χρήστη με ένα γεγονός που είναι φιλόξενο και ανθρώπινο. Κάθε φορά που κάνετε μια ενέργεια στην ιστοσελίδα σας ή σε μια εφαρμογή, θα ζητάει μια συγκεκριμένη απάντηση και αυτό ονομάζεται μικρο-αλληλεπίδραση. Ένα παράδειγμα μικρο-αλληλεπίδρασης είναι όταν ανανεώνετε τη σελίδα Twitter και ακούτε αμέσως έναν ήχο μπιπ. Ή, παραδείγματος χάρη, όταν ελέγχετε τη σελίδα σας στο Facebook και το κόκκινο εικονίδιο που δείχνει την καταμέτρηση των μηνυμάτων, είναι και αυτό μια μικρο-αλληλεπίδραση.
Σίγουρα, ήταν επίσης συνηθισμένη η χρήση τους το 2018, Ωστόσο, το 2019 οι ιστοσελίδες θα τις προβάλλουν με κυρίαρχο τρόπο σε πιο διαδραστικές δραστηριότητες με μορφή κινούμενων σχεδίων κατά την αιώρηση και την κύληση, με τραντάγματα και ούτω καθεξής. Ο βαθύτερος σκοπός είναι να προσελκύσετε το κοινό όλο και περισσότερο στις δραστηριότητες της ιστοσελίδας σας και να τις κάνετε να αισθάνονται πιο ζωντανές.
Συμπερασματικά
Ορίστε! Οι 7 καλύτερες σχεδιαστικές τάσεις στην κατασκευή ιστοσελίδων του 2019. Αν θέλετε να κατορθώσετε η επιχείρησή σας να προσελκύει περισσότερες συζητήσεις, μετατροπές επισκεπτών και αυξημένες μετρικές, τότε πειραματιστείτε άφοβα με τις παραπάνω τάσεις.