Συχνά, δεχόμαστε το ερώτημα για το εάν μία επιχείρηση χρειάζεται να έχει παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn κλπ) ιδιαιτέρως, όταν το προϊόν ή η υπηρεσία που προσφέρει δεν είναι και τόσο…φωτογενή! Σκεφτείτε ένα υπέροχο, πολυτελές κατάστημα, με πολύτιμα προϊόντα που αντί για βιτρίνα έχει… εφημερίδες κολλημένες στα τζάμια του! Τι θα σκεφτόσασταν; Πιθανότητα ή ότι ακόμη δεν λειτουργεί ή ότι έχει πάψει να λειτουργεί. Το σίγουρο πάντως είναι πως πολύ δύσκολα θα σκεφτόσασταν να περάσετε την είσοδο…
Στη σημερινή εποχή, τη λειτουργία της βιτρίνας έχουν τα social media. Είναι η εικόνα της κάθε επιχείρησης προς τον κόσμο αλλά επιπλέον και η αντίληψη του κόσμου για την επιχείρηση. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα στοιχεία τα οποία ένας υποψήφιος πελάτης εισπράττει αλλά και αξιολογεί από τα social media μίας επιχείρησης :
1. Επαγγελματισμός: Ένας λογαριασμός με προσεγμένες εικόνες, χρήσιμες πληροφορίες αλλά και διάδραση με τους ακόλουθους, δίνει μία «γεύση» για το πως η επιχείρηση διαχειρίζεται τους πελάτες της. Ένα Facebook Page για παράδειγμα, με πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, στίγμα στο Google Maps και άμεση απάντηση στα μηνύματα, σίγουρα «κερδίζει» πολύ περισσότερο τον υποψήφιο πελάτη, από ότι μία σελίδα που δεν ενδιαφέρετε να προσφέρει καμία πληροφορία και βοήθεια.
2. Ενημέρωση: Ο πιο άμεσος και εύκολος τρόπος για να ενημερώνετε το κοινό σας για ό,τι νέο: Μία νέα προσφορά, ένα νέο προϊόν, ένα νέο υποκατάστημα, μπορεί εύκολα και γρήγορα να διαδοθεί μέσω μίας και μόνο ανάρτησης με 0 ευρώ. Οι ακόλουθοι βλέπουν, ενημερώνονται, αλλά και… ενημερώνουν και τους φίλους τους!
3. Ανάγκη: Το απόλυτο εργαλείο για να δημιουργήσετε την ανάγκη των υπηρεσιών ή των προϊόντων της επιχείρησής σας στο κοινό σας, είναι τα social media. Η προβολή σχετικών ενημερωτικών άρθρων, των αξιολογήσεων των ευχαριστημένων πελατών σας και φυσικά η προβολή με την αντίστοιχη αισθητική όλων όσων η επιχείρησή σας προσφέρει, αποτελούν έναν πολύ ισχυρό παράγοντα για να διευρύνετε το πελατολόγιό
σας.
Ένα επιτυχημένο παράδειγμα Social Media Marketing
Και σε μία προσπάθεια να γίνουν περισσότερο κατανοητά τα ανωτέρω, ας δούμε ένα παράδειγμα: Είναι Σάββατο και ο Σπύρος είναι στο facebook θέλοντας να επικοινωνήσει με τους φίλους του. Στο timeline του βλέπει πως ένας από αυτούς έχει κάνει like σε μία σελίδα μιας επιχείρησης που κάνει απεντομώσεις. Αυτή η ενέργεια υπενθυμίζει στο Σπύρο πως χρειάζεται απεντόμωση στο γραφείο του! Έτσι λοιπόν, μπαίνει στη σελίδα της επιχείρησης προκειμένου να αξιολογήσει την αξιοπιστία της. Κοιτάζει τις κριτικές οι οποίες είναι πολύ καλές και επίσης διαβάζει ένα άρθρο που έχει αναρτήσει η επιχείρηση σχετικά με τα οφέλη του βιολογικού καθαρισμού (διόλου τυχαία, αφού αφορά μία από τις επιπλέον υπηρεσίες της).
Έτσι, ο Σπύρος έχοντας δημιουργήσει μία πολύ καλή εικόνα για τον επαγγελματισμό της εν λόγω επιχείρησης, βλέπει το τηλέφωνο και επικοινωνεί απευθείας με την εταιρία για να κλείσει ραντεβού τόσο για την απεντόμωση όσο και για τον βιολογικό καθαρισμό για τον οποίο ενημερώθηκε μέσω της ανάρτησης! Τη Δευτέρα ο Σπύρος γράφει την αξιολόγηση του στη σελίδα της εταιρίας, λέγοντας πόσο ευχαριστημένος έμεινε από τις υπηρεσίες της. Την κριτική του βλέπει ένας άλλος φίλος του στον οποίο δημιουργείται η ανάγκη για βιολογικό καθαρισμό του χώρου του…και ούτω καθεξής. Στη συνέχεια η επιχείρηση στοχεύει το Σπύρο με διαφημίσεις μέσω facebook που τον ενημερώνουν και για τις υπόλοιπες υπηρεσίες που παρέχει όπως υπηρεσία φύλαξης χαλιών κλπ.
Τι παρέχουν ως δυνατότητα τα Social Media ;
Αυτό λοιπόν που καταλαβαίνουμε από το ανωτέρω παράδειγμα είναι πως τα social media δεν είναι χρήσιμα μόνο σε επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα μόδας ή ό,τι άλλο μπορεί να προσφέρει μία ωραία εικόνα στους χρήστες. Τα social media παρέχουν τη δυνατότητα πληροφόρησης, αξιολόγησης και στοχευμένης διαφήμισης ήτοι, υψηλή αποδοτικότητα στο μικρότερο δυνατό κόστος.
Εσείς, ακόμη το σκέφτεστε;