Ξέρετε ποιοι είναι οι πελάτες σας ;
Το πιο σημαντικό για να πετύχει η επιχείρησή σας είναι να υπάρχουν πωλήσεις. Για να υπάρχουν πωλήσεις πρέπει να υπάρχουν πελάτες. Για να υπάρχουν πελάτες πρέπει να γνωρίζουν για τα προϊόντα μας και να τα έχουν ανάγκη. Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τις ίδιες ανάγκες και δεν σκέπτονται όλοι με τον ίδιο τρόπο να τις καλύψουν. Κάθε ώρα, κάθε λεπτό υπάρχει κάποιος άνθρωπος που ψάχνει έναν τρόπο να καλύψει την ανάγκη που λύνει το προϊόν μας ή η υπηρεσία μας. Σκέφτεται σύμφωνα με κάποιος κανόνες. Οι κανόνες που κάποιος αγοράζει έχουν σχέση με την προσωπικότητα του αλλά και το είδος της ανάγκης που καλύπτει με την αγορά του. Για παράδειγμα κάποιος νέος άντρας θα ψάξει στο Internet να βρει ένα νεανικό κομμωτήριο για να καλύψει την ανάγκη να κόψει τα μαλλιά του, ενώ σε αντίθεση κάποιος ηλικιωμένος θα πάει στο κοντινότερο κομμωτήριο που θα βρει. Κάποια νέα γυναίκα δεν θα έψαχνε στο Google αλλά θα ρώταγε για συστάσεις ή θα προτιμούσε κάποιο κομμωτήριο που επισκέπτονται άλλες όμορφε και πετυχημένες γυναίκες. Η ανάγκη εδώ είναι η ίδια, οι άνθρωποι όμως διαφορετικοί.
Τι βλέπουν, τι ακούν, τι διαβάζουν και το πιο σημαντικό τι επηρεάζει την γνώμη των πελατών σας.
Ο δεύτερος και πιο σημαντικός λόγος που πρέπει να γνωρίζεται τους πελάτες σας είναι για να τους προσεγγίσετε. Πρέπει να ξέρετε που θα τους βρείτε για να επικοινωνήσετε τα προϊόντα σας. Πρέπει να ξέρετε τι επηρεάζει την γνώμη τους. Για παράδειγμα μια διαφήμιση σε μια εφημερίδα δεν θα την δει ποτέ ένας άνθρωπος 20 ετών, ενώ σε αντίθεση ένας 60 ετών θα της δώσει πολύ πιο εύκολα σημασία. Κάθε άνθρωπος σύμφωνα με την προσωπικότητα του, την κοινωνική του θέση, το φύλο και την ηλικία του βλέπει, ακούει, διαβάζει και ενημερώνεται από διαφορετικές πηγές, Στόχος είναι να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας, στου ανθρώπους που ενδιαφέρονται και μάλιστα να το κάνετε με τρόπο που επηρεάζει θετικά την γνώμη τους. Πρέπει να επικοινωνήστε το μήνυμα σας από τα μέσα εκείνα που θαυμάζει, εκτιμά και εμπιστεύεται το αγοραστικό σας κοινό.
Πως θα μάθετε το προφίλ των πελατών σας και πως τον τρόπο σκέψης που έχουν ;
Ελάτε στην θέση του πελάτη σας πριν αγοράσει. Βάλτε ερωτήματα στον εαυτό σας βασισμένα σε σενάρια πωλήσεων. Αν δεν ξέρετε δεν μπορείτε να φανταστείτε τι σκέφτονται οι πελάτες σας ρωτήστε τους. Κάντε μια έρευνα με ερωτήσεις για τα προϊόντα σας, για το πως έμαθαν για την δουλειά σας και ερωτήσεις σχετικά με το προφίλ τους. Αν δεν έχετε καθόλου πελάτες να ρωτήσετε ή είναι πολύ λίγοι και απρόθυμοι πρέπει να κάνετε μια πιο δομημένη έρευνα. Για παράδειγμα μπορείτε μέσω διαδικτύου να αναζητήσετε στοιχεία για επιχειρήσεις όμοιες με την δική σας και να βρείτε πληροφορίες για το προφίλ των πελατών τους. Η μοναδική λύση για να μάθετε τους πελάτες σας είναι Ρωτήστε Ρωτήστε Ρωτήστε.