Προώθηση Ιστοσελίδων & Κόστος
H Προώθηση της Ιστοσελίδας είναι αναποτελεσματική
Το πιο συχνό πρόβλημα κατά την προώθηση της εκάστοτε ιστοσελίδας είναι η λανθασμένη επιλογή χρηματικού ποσού προώθησης. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι επιχειρηματίες που προσπαθούν να προωθήσουν την ιστοσελίδα τους, συνήθως δεν έχουν την απαραίτητη υπομονή και τα παρατάνε σχετικά νωρίς. Συνήθως περιμένουν αποτελέσματα από τον πρώτο μήνα έχοντας δαπανήσει λίγα χρήματα. Η προώθηση ιστοσελίδων διαδικτυακά είναι μια διαδικασία επίπονη και χρονοβόρα. Όπως και στο κλασικό μάρκετινγκ ο στόχος είναι να κάνουμε την επωνυμία μας όσο το δυνατών πιο γνωστή στο κοινό μας. Το Branding και το Brand awarness είναι η βάση για την αποτελεσματική προώθηση της ιστοσελίδας μας. Να θυμάστε δεν προωθούμε την ιστοσελίδα μας γενικά αλλά την επωνυμία μας και τα προϊόντα μας.
Τα πάντα είναι ζήτημα ανταγωνισμού.
Αν βάλετε 100€ ανά μήνα στο Google Adwords ο ανταγωνιστής σας μπορεί πολύ απλά να βάλει 130€ και να σας στείλει στην δεύτερη θέση, αν έχετε περισσότερους από 10 ανταγωνιστές τότε πολύ απλά μπορούν και οι 10 να δαπανήσουν περισσότερα από 130€ ανά μήνα και να σας εξαφανίσουν από την πρώτη σελίδα. Οπότε αν το ερώτημα είναι: Πόσα χρήματα πρέπει να δαπανήσω για να έχει αποτέλεσμα η διαφήμιση μου ; Η απάντηση είναι: Όσα βάζει ο μεγαλύτερος από τους ανταγωνιστές σας και κάποια χρήματα παραπάνω. Αν είστε δεύτερος θα παίρνεται πολύ λιγότερους επισκέπτες και πελάτες από ότι ο ανταγωνιστής σας.
Facebook, Google Adwords, Google SEO ή Όλα τα μέσα ταυτόχρονα.
Είναι εύκολο να καταλάβουμε ότι η πιο αποτελεσματική στρατηγική είναι να υπάρχει διαφήμιση σε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία Online διαφήμισης. Η στρατηγική αυτή πολύ απλά θα φέρει περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας. Το ζήτημα και πάλι είναι το κόστος. Το κόστος λοιπόν στο SEO και στο Adwords είναι ξεκάθαρα ζήτημα ανταγωνισμού στο Facebook το κόστος είναι ανάλογο με το κοινό που επιλέγουμε. Πόσο στοχευμένο είναι το κοινό και πόσο μεγάλο σε πλήθος να είναι το κοινό της σελίδας. Δεν έχουν την ίδια αποτελεσματικότητα όλα τα μέσα σε όλα τα προϊόντα ή υπηρεσίες. Για παράδειγμα στο Facebook είναι πολύ πιο δύσκολο να προωθήσουμε B2B υπηρεσίες ή προϊόντα. Στο Google Adwords είναι πολύ δύσκολο να έχουμε αποτελεσματική προώθηση προϊόντων μόδας.
Google SEO πόσο κοστολογείται, για να βγείτε πρώτοι και πόσο αποτελεσματικό είναι.
Ανταγωνισμός και περιεχόμενο. Όσο περισσότερο ποιοτικό περιεχόμενο παράγουν ανταγωνιστές σας τόσο θα βρίσκονται σε υψηλότερες θέσεις. Στο Google SEO πρέπει να υπάρχει μια δομή στην ιστοσελίδα η οποία να την καθιστά φιλική και από εκεί και πέρα πρέπει να παράγεται περιεχόμενο, μοναδικό και ποιοτικά δομημένο. Αν ο ανταγωνιστής σας γράφει για κάθε μήνα 4 μοναδικά άρθρα τότε εσείς πρέπει να γράψετε πιο πολλά και πιο ποιοτικά. Το SEO κοστολογείτε σε 2 φάσεις. Η πρώτη φάση είναι κάποιος τεχνικός να ελέγξει και να διορθώσει την δομή της ιστοσελίδας σας και να την κάνει φιλική. Η παραπάνω υπηρεσία έχει μια χρέωση εφάπαξ. Το δεύτερο σημαντικό είναι κάθε μήνα να παράγεται περιεχόμενο. Αυτήν την υπηρεσία την πληρώνουμε με την ώρα. Μια ενδεικτική τιμή για την ώρα παραγωγής κατάλληλου περιεχομένου είναι τα 50€. Αν λοιπόν χρειάζεστε 4 – 5 άρθρα ανά μήνα τότε τα 200€ το μήνα για SEO είναι ένα λογικό κόστος.
Χρειάζεται μέχρι και ένας μήνας για να μας ταξινομήσει αρχικά η Google.
Από την στιγμή που θα ολοκληρώσουμε την κατασκευή της ιστοσελίδας μας, μέχρι και την στιγμή που θα αρχίσουμε να εμφανιζόμαστε σε κάποιες λέξεις κλειδιά υπάρχει ένα διάστημα τουλάχιστον 15 ημερών για να αντιδράσει η Google. Τα πρώτα βασικά βήματα που πρέπει να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε έναν λογαριασμό στο Webmaster και έναν λογαριασμό στο Google Analytics (οι οποίοι μεταξύ τους συνδέονται). Στο Webmaster πρέπει να δηλώσουμε αρχικά το Sitemap της ιστοσελίδας μας και να περιμένουμε για την πρώτη κατάταξη. Από εκεί και πέρα με σωστή στόχευση και πολλή καλά δομημένο περιεχόμενο χρειάζονται 6 μήνες για να βρεθούμε στις πρώτες θέσεις. Όσο πιο πολλές αναζητήσεις έχει μια λέξη κλειδί που κυνηγάμε τόσο πιο πολλούς ανταγωνιστές έχουμε να ξεπεράσουμε.
Συμπεράσματα
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι η σωστή προώθηση κάθε ιστοσελίδας για να αποδώσει χρειάζονται περίπου 6 μήνες. Στο Facebook τουλάχιστον 10€ την ημέρα και στο Google Adwords κατά ελάχιστο 10€/ημέρα ανάλογα με τους ανταγωνιστές. Στο Google SEO, παραγωγή τουλάχιστον 4 μοναδικών άρθρων το μήνα. Επίσης στο SEO είναι πολύ σημαντικό να χτίζεται και σωστούς συνδέσμους με ιστοσελίδες του κλάδου σας. Ποτέ μην επενδύσετε σε εύκολες και φτηνές λύσεις που έχουν μικρή διάρκεια. Πρέπει να έχετε πάντα ως στόχο να κάνετε το Brand σας γνωστό σε μεγάλο και συντομευμένο κοινό.