Έξι βήματα για να εξασφαλίσετε μια λειτουργική σχεδίαση ιστοσελίδας

Καθημερινά πάρα πολλές νέες ιστοσελίδες ξεκινούν με νέες, απίστευτες ιδέες που όμως ποτέ δεν πετυχαίνουν. Ο λόγος είναι απλός. Δεν είναι φιλικές και εύχρηστες προς τους χρήστες.Η λειτουργική σχεδίαση της ιστοσελίδας σας λοιπόν αποτελεί μονόδρομο για να πετύχετε τους στόχους που έχετε θέσει.

Αν και η λειτουργικότητα είναι σημαντική, συχνά η χρηστικότητα παραβλέπεται κατά την ανάπτυξη μιας νέας ιστοσελίδας. Είναι πάντα καλύτερο να προσεγγίσετε την ανάπτυξη οποιουδήποτε έργου αναλογίζοντας τη χρηστικότητα που θα εισάγετε από την αρχή, παρά στο τέλος, σαν μια δεύτερη σκέψη, όταν έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Επιπλέον, οι ιστοσελίδες που κυκλοφορούν στην αγορά για κάποιο διάστημα πρέπει να κάνουν συστηματικά αλλαγές και να ενημερώνουν τη χρηστικότητα τους. Η τεχνολογία αλλάζει συνεχώς, όπως πρέπει να γίνεται και στην σχεδίαση της ιστοσελίδα σας.

Η χρηστικότητα είναι ακριβώς αυτό που ακούγεται: Από τo eshop μέχρι το τελικό προϊόν, πώς είναι η εμπειρία για τον χρήστη; Είναι εξορθολογισμένη, αυτοματοποιημένη, ξεκάθαρη στις οδηγίες και εύκολη στην πλοήγηση; Η χρηστικότητα είναι ολοένα και πιο σημαντική καθώς η τεχνολογία γίνεται πιο διαδεδομένη και πολύπλοκη.

Εάν μια ιστοσελίδα δεν είναι εύκολη στη χρήση, θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότεροι πελάτες να ενημερώνονται για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρετε, περισσότεροι να μεταβαίνουν σε ανταγωνιστές και τα ποσοστά μετατροπής επισκεπτών σε πελάτες να μειώνονται δραστικά.

Είναι σημαντικό ειδικοί σύμβουλοι χρηστικότητας και διεπαφής να συνεργάζονται με τους προγραμματιστές και τους σχεδιαστές κατά τη διαδικασία δημιουργίας μιας ιστοσελίδας για να διασφαλιστεί ότι είναι βελτιστοποιημένη για τον τελικό χρήστη.

Υπάρχουν έξι βασικά βήματα που πρέπει να ληφθούν για να εξασφαλιστεί η λειτουργική σχεδίαση της ιστοσελίδας και απαράμιλλη εμπειρία του χρήστη.

 

1. Έρευνα:

Ελέγξτε τα πρότυπα της βιομηχανίας. Ρωτήστε τον εαυτό σας: τι κάνουν οι ανταγωνιστές μου; Λειτουργεί; Πού υπολείπονται; Ποια είναι τα κοινά παράπονα από τους πελάτες αυτών των προϊόντων ή υπηρεσιών;

 

2. Καθορισμός:

Καθορίστε τους στόχους για τη νέα σας ιστοσελίδα. Τι θέλετε να κατορθώσετε; Τι σας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό σας; Πώς μπορεί αυτό να μεταφραστεί στη διεπαφή των χρηστών σας;

 

3. Σχεδιασμός:

Πώς μεταφράζονται οι στόχοι σας μέσω της τεχνολογίας που αξιοποιείτε; Ποιες είναι οι συγκεκριμένες ιδέες θα πρέπει να αναδείξει ο σχεδιασμός της χρηστικότητάς σας; Γενικά τι παλέτα χρωμάτων, μορφή και στυλ πρέπει να παρουσιάζει η ιστοσελίδα σας; Μπορείτε να βελτιστοποιήσετε ή να αυτοματοποιήσετε οποιαδήποτε διαδικασία;

 

4. Πρωτότυπο:

Δημιουργήστε την πρώτη δοκιμαστική έκδοση της ιστοσελίδας σας. Κατορθώσατε όσα σκεφτήκατε στο βήμα του καθορισμού και του σχεδιασμού της ιστοσελίδας ; Τι αλλαγές χρειάζονται ακόμα; Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης; Λάθη προς διόρθωση;

 

5. Δοκιμή:

Δείξτε την πρότυπη ιστοσελίδα σας σε μερικά άτομα και αφήστε τα να περιηγηθούν ελεύθερα. Τι λένε αυτοί οι χρήστες; Πώς τους φαίνεται; Τα σχόλιά τους είναι το κλειδί της επιτυχίας.

 

6. Επανάληψη:

Με τα σχόλια των χρηστών, επιστρέψτε στο βήμα του σχεδιασμού. Σκεφτείτε πώς μπορείτε να επιλύσετε τις κριτικές τους έχοντας πάντα στον νου τη χρηστικότητα. Αναδιοργανώστε τις διαδικασίες σας. Δοκιμάστε ξανά και επαναλάβετε εάν είναι απαραίτητο.

 

Μην πιστεύετε ότι η ιστοσελίδα σας θα είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει στην αγορά με την  πρώτη της έκδοση. Συχνά χρειάζονται μικροδιορθώσεις και αλλαγές μέχρι να πετύχει το όραμα και ο ιδεατός σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας. Παρόλο που δεν χρειάζεται να λάβετε υπόψη σας κάθε σχόλιο που δέχεστε, είναι σημαντικό να ακούσετε τους χρήστες. Αυτοί είναι που πρέπει να εντυπωσιάσετε και να κρατήσετε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η δοκιμαστική φάση είναι η πιο σημαντική.

Επίσης, να λαμβάνετε σοβαρά υπόψιν και τις προτάσεις των έμπειρων προγραμματιστών και σχεδιαστών σας. Μια καλά σχεδιασμένη, επαγγελματική ιστοσελίδα μπορεί να κάνει μια μεγάλη εντύπωση στους πιθανούς πελάτες σας και οι κατασκευαστές της ιστοσελίδας σας μπορούν να σας φέρουν πιο κοντά στις ανάγκες των πελατών σας και να σας οδηγήσουν σε θετικά αποτελέσματα.