Digital Marketing και Brands
Όλες οι εταιρείες δαπανούν αρκετό χρόνο και χρήμα για την διαφήμιση με σκοπό την εμπορία των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους. Κάποτε υπήρχε η πεποίθηση ότι η διαφήμιση στα παραδοσιακά μέσα όπως η τηλεόραση και τα έντυπα, θα έχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Τα τελευταία χρόνια, το ψηφιακό μάρκετινγκ και η ψηφιακή διαφήμιση, επιτρέπουν να παρακολουθούμε και να τροποποιούμε το περιεχόμενο των διαφημίσεων μας όσο συχνά θέλουμε με στόχο την καλύτερη δυνατή απόδοση. Επιπροσθέτως σε αντίθεση με την ‘’παλιομοδίτικη διαφήμιση’’, αυτό που μας κάνει να αγαπάμε τον ψηφιακό κόσμο είναι η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο.
Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να αλλάζετε διαφημιστικό σποτ στην τηλεόραση εάν δεν οδηγεί σε αποτελέσματα ή δεν χρειάζεται να δημιουργήσετε και να αναδημοσιεύσετε μια νέα έντυπη διαφήμιση όταν θέλετε να κάνετε μια αλλαγή. Με την ψηφιακή διαφήμιση, προσαρμόζετε απλά το περιεχόμενο όπως απαιτείται και είστε έτοιμοι για την προώθηση του brand σας.
Type Of Brands
Πηγή: blog.printsome.com
Κατά την υλοποίηση online διαφημιστικών, υπάρχουν ορισμένες βέλτιστες πρακτικές που πρέπει να έχετε κατά νου για να αποκτήσετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Παρακάτω περιγράφουμε κάποιες οδηγίες και μερικά απλά βήματα για να εξηγήσουμε πώς αυτές οι τακτικές μπορούν να ενσωματωθούν γρήγορα και αποτελεσματικά στις ψηφιακές διαφημιστικές σας καμπάνιες και στο καθημερινό ψηφιακό μάρκετινγκ.
Κάλεσμα για Δράση με σαφήνεια – Call to Action
Αγοράστε τώρα ή κάντε κράτηση. Γενικά, οτιδήποτε θέλετε να κάνει ο χρήστης που παρακολουθεί την καμπάνια σας (το οποίο είναι συνήθως ο στόχος της καμπάνιας σας) θα πρέπει να εμφανίζεται με έμφαση και έντονη γραφή στο περιεχόμενό σας.
Κάθε επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια περιέχει σαφή και συναρπαστική παρότρυνση για δράση ή αλλιώς Call to action (CTA). Αυτό το “κουμπί” λέει στο χρήστη ποιο είναι το επόμενο βήμα και πώς θα φτάσει από τη διαφήμιση πίσω στην ιστοσελίδα σας.
Όταν έρθει η στιγμή για την επιλογή ενός CTA, θα πρέπει να εστιάσετε στη γλώσσα που σχετίζεται με το brand σας, την υπηρεσία ή τα προϊόντα σας και να είναι προφανές για τον χρήστη. Οποιαδήποτε ασάφεια μπορεί να μπερδέψει τον χρήστη ακόμα και αν κάνει κλικ στο CTA, όταν φθάσει σε μια σελίδα που δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του δεν θα οδηγηθεί σε αγορά. Θα πρέπει να αποφύγετε τη γενική γλώσσα όπως “μάθετε περισσότερα” ή “διαβάστε περισσότερα” – όσο και αν αυτό μπορεί να είναι σχετικό με αυτό που προωθείτε, δεν είναι μοναδικό για το εμπορικό σήμα σας ή ακόμα και για την επιχείρηση σας.
Συναρπαστικά Μηνύματα
Δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τα μηνύματα είναι σημαντικά. Με οποιαδήποτε ψηφιακή πλατφόρμα, η ανταλλαγή μηνυμάτων είναι κρίσιμη, καθώς είναι η βασική επικοινωνία με έναν δυνητικό πελάτη. Από την άποψη της ψηφιακής διαφήμισης, όταν δεν έχετε μεγάλο χώρο για γραπτό μήνυμα ή ακόμη και χρόνο για να τραβήξετε την προσοχή των χρηστών, είναι σημαντικό το μήνυμα να είναι συναρπαστικό και το σημαντικότερο, συνοπτικό. Παρακολουθήστε μηνύματα που προκαλούν συναίσθημα ή ενθαρρύνουν τους χρήστες να κάνουν κλικ στη διαφήμιση και να την κρατήσουν σε μια σύντομη φράση. Για πολλά εμπορικά σήματα, αυτό σημαίνει να υπογραμμίζετε την πρόταση αξίας τους, επιδεικνύοντας τις βασικές αξίες τους ή καθορίζοντας ένα κίνητρο για τον χρήστη.
Καθορισμένες σελίδες προορισμού
Όποιο και αν είναι το περιεχόμενο με το οποίο σχετίζεται η διαφήμιση, θα πρέπει πάντα να οδηγείτε τους χρήστες σε μια σελίδα σχετική με το συγκεκριμένο περιεχόμενο. Αυτό το απλό βήμα θα σας βοηθήσει να κρατήσετε τους χρήστες στην ιστοσελίδα σας, να προσφέρετε καλύτερη εμπειρία στον χρήστη και τελικά να βελτιώσετε το ποσοστό μετατροπών από απλές προβολές σε πωλήσεις.
Αν για παράδειγμα είστε αθλητικός σύλλογος και διαφημίζετε γυναικεία παπούτσια σε μια καμπάνια του AdWords, η αποστολή χρηστών στη σελίδα γυναικείων παπουτσιών θα βοηθήσει στη διευκόλυνση της διαδικασίας μετατροπής. Όσο πιο σχετική είναι η σελίδα που οδηγείτε τα κλικ, τόσο μεγαλύτερη πιθανότητα υπάρχει να θα ακολουθήσει ο χρήστης και να αγοράσει. Έπειτα, η διαφήμισή σας έχει τραβήξει την προσοχή του χρήστη αρκετά ώστε να κάνει κλικ στη διαφήμιση, οπότε η πιθανότητα είναι ότι θέλουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα – όχι γενικές πληροφορίες που θα βρει κάποιος για το εμπορικό σήμα σας και για ολόκληρη τη σειρά αθλητικής υπόδησης στην αρχική σας σελίδα.
Οι χρήστες γενικά δεν θα πραγματοποιήσουν αναζήτηση στην ιστοσελίδα σας για μόνο ένα αντικείμενο. Φτιάξτε σελίδες με ξεκάθαρες ομάδες προϊόντων, φέρνοντας τον πιθανό πελάτη όσο το δυνατόν πλησιέστερα στις μοναδικές ανάγκες του και το σημείο μετατροπής, δεν είναι μόνο η καλύτερη προσέγγιση, αλλά και η καλύτερη εμπειρία του χρήστη κατά την περιήγηση στην ιστοσελίδα σας.
Μπορείτε να δείτε μερικά έργα κατασκευή ιστοσελίδων στον παραπάνω σύνδεσμο.
Σωστές, θεματικές εικόνες
Για καθεμία από τις ψηφιακές καμπάνιες σας, είναι σημαντικό να σκεφτείτε που βλέπουν οι χρήστες τις ψηφιακές σας διαφημίσεις. Η πιθανότητα είναι ότι η διαφήμιση θα εμφανιστεί ενώ ο χρήστης απορροφά άλλο περιεχόμενο κάπου αλλού στο διαδίκτυο, επομένως ο τρόπος με τον οποίο εμφανίζεται οπτικά η διαφήμισή σας είναι σημαντικός. Η χρήση εικόνων υψηλής ποιότητας που περιγράφουν για το τι προωθεί η διαφήμιση είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά για όλες τις επιτυχημένες ψηφιακές διαφημιστικές καμπάνιες. Η χρήση εικόνων που είναι μαγευτικές ή οπτικά ελκυστικές δεν βοηθά στην καταγραφή της προσοχής του χρήστη και έτσι η προσπάθεια δεν έχει επιτυχία.
Για τις μάρκες στον χώρο B2B ή σε βιομηχανίες όπου οι εικόνες μπορεί να μην είναι τόσο “φυσικά” όμορφες, όπως π.χ. παραθαλάσσια θέρετρα, υπάρχουν ακόμα επιλογές. Εστιάστε στις εικόνες που είναι τολμηρές, καθαρές και συναρπαστικές. Με πολλούς τρόπους, οι εικόνες πρέπει να αναφέρουν την ιστορία που προσπαθεί να μεταφέρει η μάρκα σας και να δώσει στον χρήστη μια σταθερή προσδοκία για το τι προσφέρετε. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για νέους ή πιθανούς πελάτες που μπορεί να μην είναι εξοικειωμένοι με το εμπορικό σήμα σας. Εάν οι εικόνες στις διαφημίσεις σας δεν ξεχωρίζουν, ενδέχεται να μην αναγνωρίζουν ακόμη και το εμπορικό σήμα ή τα προϊόντα σας σε περίπτωση που τα δουν αργότερα σε διαφορετική πλατφόρμα.
Δοκιμή, παρακολούθηση και πάλι δοκιμή
Έχετε ακούσει σίγουρα πολλές φορές, ότι για κάθε κανάλι μάρκετινγκ είναι σημαντικό να δοκιμάσετε την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών σας. Όταν εκτελείτε ψηφιακές διαφημιστικές καμπάνιες, αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση.
Μερικές φορές, φαινομενικά αυθαίρετοι παράγοντες όπως η ώρα της ημέρας, η επιλογή γλώσσας, το target group ή η επιλογή εικόνας μπορεί πραγματικά να διαδραματίσει κάποιο ρόλο στην επιτυχία των online διαφημίσεων σας. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να δώσετε προσοχή σε αυτούς τους παράγοντες και να παρακολουθείτε ποιες εκστρατείες έχουν διαφορετικά στοιχεία. Αν βρίσκετε επιτυχία με μία καμπάνια ή αν βρίσκετε μια εναλλακτική καμπάνια λιγότερο αποτελεσματική, μην φοβάστε να την αλλάξετε. Το test A / B με ψηφιακές διαφημίσεις, όπου δοκιμάζετε διαφημίσεις με διαφορετικό περιεχόμενο, μπορεί να είναι εξαιρετικά πολύτιμο όταν καθορίζετε ποια μηνύματα ή ποιο περιεχόμενο ανταποκρίνονται καλύτερα στο κοινό.
Επίσης, η δοκιμή των διαφημίσεών σας πριν την υλοποίησή τους είναι κρίσιμη. Πολλές φορές από ό, τι θα θέλαμε, έχουμε δει μάρκες με φανταστικές διαφημίσεις που οδηγούν σε λανθασμένες σελίδες, ή σε μηνύματα που στοχεύουν σε ένα κοινό που κατά λάθος στοχεύσαμε. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να βεβαιωθείτε ότι οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται όπως πρέπει και θα κατευθύνουν τους χρήστες στις σωστές σελίδες. Όταν συμβαίνουν μικρά λάθη, όχι μόνο έχετε σπαταλήσει τους πόρους που δαπανώνται για αυτήν τη συγκεκριμένη καμπάνια, αλλά έχετε επίσης επηρεάσει δυσμενώς την εμπειρία του χρήστη. Αυτή η επιπλέον στιγμή της δοκιμής μπορεί να σώσει την εταιρεία σας πολλά χρήματα μακροπρόθεσμα.
Στοχεύμενη διαφήμιση για σωστά Αποτελέσματα.
Τα τελευταία χρόνια, η ψηφιακή διαφήμιση κατέχει μεγάλη επιτυχία και μεγάλες δυνατότητες. Για τα περισσότερα brands, είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να προωθήσουν την εταιρεία, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μπροστά σε έναν εξειδικευμένο και στοχευόμενο χρήστη. Ωστόσο, εάν δεν ακολουθείτε τις σωστές οδηγίες για να κάνετε την ψηφιακή σας διαφήμιση όσο το δυνατόν πιο εύστοχη, η πιθανότητα είναι ότι δεν θα συγκεντρώσετε τα αποτελέσματα που θα θέλατε να δείτε. Λάβετε υπόψη τις παραπάνω συμβουλές κατά την εκπόνηση των καμπανιών σας και βελτιστοποιήστε το ποσοστό μετατροπών.