Τα τελευταία χρόνια, η διαδικασία ανάδειξης μιας επιχείρησης οφείλεται σε ό, τι παλαιότερα οφείλονταν στην αύξηση της χρήσης του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το digital marketing είναι πλέον ένα από τα καλύτερα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και όπως φαίνεται θα παραμείνει. Για αυτό το λόγο κρίνεται απαραίτητο να αναπτύσσουν μια digital marketing στρατηγική με τη βοήθεια του κατάλληλου digital marketing agency. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το digital marketing, τότε αυτό το άρθρο είναι για εσάς. Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά.
Τι είναι το digital marketing;
Η διαφήμιση και προώθηση επιχειρήσεων (προϊόντων ή υπηρεσιών) που χρησιμοποιούν ψηφιακά μέσα κυρίως στο διαδίκτυο ονομάζεται digital marketing. Τα ψηφιακά μέσα περιλαμβάνουν ιστότοπους, κοινωνικά μέσα (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest κ.λπ.), ραδιόφωνο, τηλεόραση και κινητά τηλέφωνα. Οι διαφημιστικές πινακίδες μεγάλων διαστάσεων και οι διαφημιστικές θέσεις σε κινούμενα μέσα όπως τα λεωφορεία θεωρούνται επίσης ψηφιακά μέσα. Ουσιαστικά, οποιοδήποτε εργαλείο marketing που γίνεται ηλεκτρονικά είναι γνωστό ως digital marketing.
Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι ένα βασικό τμήμα αυτού. Προκειμένου να έχετε κερδοφόρα αποτελέσματα μπορείτε να συμβουλευτείτε ένα digital marketing agency. Το digital marketing agency θα γνωρίσει σε βάθος την επιχείρησή σας και θα αναλύσει τη διαδικτυακή σας παρουσία. Έχετε υπόψη πως η έντυπη διαφήμιση, οι μορφές marketing από άτομο σε άτομο (P2P) και γενικότερα το άμεσο marketing βρίσκονται εκτός του πεδίου του digital marketing. Στις μέρες μας, οι έντυπες διαφημίσεις, οι αλληλογραφίες, οι κατάλογοι, οι διαφημιστικές πινακίδες και οι αφίσες κατευθύνονται προς την ψηφιακή κατεύθυνση. Με εργαλεία όπως τα URL landing pages (ιστοσελίδες που εμφανίζεται όταν ένας χρήστης κάνει κλικ σε ένα από τα αποτελέσματα SEO), τα QR codes (κώδικες που αναγνωρίζονται από τον υπολογιστή παρέχοντας πληροφορίες στο κινητό του χρήστη) και διαδικτυακοί κατάλογοι, το κλασικό marketing και η διαφήμιση έχουν πάντα μια digital marketing εκδοχή.
Γιατί να εστιάσετε στα ψηφιακά μέσα;
Τα digital marketing agencies, οι επιχειρηματίες και οι καταναλωτές έχουν μετακινηθεί από την παραδοσιακή μέθοδο marketing στην ψηφιακή. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από το digital marketing μπορούν πλέον να ταξινομηθούν. Είτε προκύπτουν από το social media marketing είτε από το mobile marketing μπορούν να εκτιμηθούν, να καταγραφούν και να ποσοτικοποιηθούν. Κάτι που δεν προέκυπτε από τις παραδοσιακές μεθόδους marketing. Αυτό έχει κάνει το digital marketing ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα για τα digital marketing agencies.
Οι διάφορες μορφές του digital marketing είναι πιο οικονομικές. Η παρουσία των επιχειρήσεων στο διαδίκτυο, η επικοινωνία τους με πελάτες στα social media και το email marketing είναι ενέργειες που συμφέρουν τις επιχειρήσεις. Σε αντίθεση, η έντυπη διαφήμιση και αλληλογραφία είναι μια μεγάλη οικονομική επιβάρυνση για τις επιχειρήσεις. Επιχειρήσεις, μικρές ή μεγάλες, μπορούν να αξιοποιήσουν όλα αυτά τα ψηφιακά μέσα προς όφελός τους.
Η ευκολία και η ταχύτητα με την οποία τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μπορούν να εντοπιστούν μέσω ηλεκτρονικών συσκευών έχουν καταστήσει το digital marketing απαραίτητο για όλες τις επιχειρήσεις. Εν ολίγοις, το digital marketing έχει τοποθετήσει ολόκληρο τον κόσμο στα χέρια μας.
Χρήση ψηφιακών μέσων για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας
Είτε η επιχείρησή σας είναι μικρή είτε μεγάλη, η χρήση ψηφιακών μέσων μπορούν να μεταμορφώσουν το marketing της επιχείρησής σας. Το πρώτο βήμα είναι να επενδύσετε στο σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας ώστε να την προωθήσετε στην ψηφιακή κοινότητα.
Η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
- Να αντιπροσωπεύει συλλογικά την επιχείρησή σας (το όραμα και την αισθητική σας).
- Να αποτελεί μέσο επικοινωνίας σας με τους πελάτες-στόχος σας.
- Να είναι εύκολα προσβάσιμο και ορατό από τις κορυφαίες μηχανές αναζήτησης.
- Να είναι πάντα ενημερωμένο και εύκολο στην πλοήγηση.
- Να περιέχει πολλά κανάλια επικοινωνίας για να αλληλεπιδράτε με τους πελάτες σας.
- Να σας συνδέει με άλλες πλατφόρμες marketing.
Η συνεργασία σας με μια εταιρεία σχεδιασμού ιστοσελίδων που θα αναπτύξει και βελτιστοποιήσει τα αποτελέσματα της ιστοσελίδας σας σε αναζητήσεις στο διαδίκτυο είναι μια εξαιρετική ιδέα. Μια ιστοσελίδα λέει πολλά για την επιχείρησή σας, οπότε αξίζει να επενδύσετε χρήματα για να έχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Το πρώτο βήμα για την εφαρμογή μιας digital marketing στρατηγικής
Τώρα που έχετε ολοκληρώσει τη δημιουργία της ιστοσελίδας σας, οι τακτικές μηνιαίες ή διμηνιαίες email καμπάνιες θα σας βοηθήσουν να συνδεθείτε με τους πελάτες. Ακόμα κι αν έχετε χαμηλό προϋπολογισμό, μπορείτε να βρείτε κάποιο πακέτο από digital marketing agency που θα σας εξυπηρετεί. Βεβαιωθείτε ότι όλες οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων κατευθύνουν τον πελάτη σας πίσω στην ιστοσελίδα σας. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να αλληλεπιδράσουν με την επιχείρηση, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Ακόμη, μπορείτε να επιλέξετε το κανάλι που σας εξυπηρετεί καλύτερα προκειμένου να επικοινωνήσετε μαζί τους.
Μπορείτε να επενδύσετε στο SEO και τη Pay-Per-Click (PPC) διαφήμιση, για να βελτιώσετε το marketing στις μηχανές αναζήτησης από υποψήφιους πελάτες και συνεργάτες. Από μόνη της η δημιουργία ιστοσελίδας δεν εγγυάται ότι οι πελάτες-στόχος σας θα σας βρουν. Συνεπώς, η ιστοσελίδα σας πρέπει να δημιουργηθεί με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, μεταδεδομένα, περιεχόμενο σελίδας και linking strategies για να κατατάσσεται στα κορυφαία αποτελέσματα αναζήτησης.
Πολλές λέξεις-κλειδιά ανταγωνίζονται για τις κορυφαίες κατατάξεις αναζήτησης. Συνεπώς, η ενίσχυση των οργανικών σας αποτελεσμάτων στο SEO με Pay-Per-Click (PPC) διαφήμιση θα σας είναι πολύ χρήσιμη. Παρόλο που η εφαρμογή μιας Pay-Per-Click (PPC) διαφημιστικής καμπάνιας μπορεί να είναι αποθαρρυντική, με υπομονή, προσπάθεια και σωστή καθοδήγηση μπορεί να επιτευχθεί είτε από εσάς είτε από ένα digital marketing agency.
Πώς να βρείτε το κατάλληλο digital marketing agency για να συνεργαστείτε
Ο ρυθμός με τον οποίο εισέρχονται νέες εταιρείες στην αγορά καθιστά δύσκολη την επιλογή της κατάλληλης digital marketing agency για εσάς. Αυτές οι εταιρείες προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, ενώ διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους. Με πολυετή εμπειρία στον κλάδο του digital marketing, εδώ στην Cactus, συλλέξαμε τις βασικότερες αρχές μιας digital marketing agency προκειμένου να σας βοηθήσουν να επιλέξετε τους κατάλληλους συνεργάτες για την επιχείρησή σας.
Οι υπηρεσίες που σας προσφέρει
Το αντικείμενο και το εύρος των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την αναζήτηση ενός digital marketing agency για συνεργασία. Ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών πρέπει να διατίθεται σε μια πλατφόρμα για να εξασφαλίσετε πώς όλες διαφημιστικές κινήσεις της επιχείρησής σας μπορούν να γίνουν μεμονωμένα. Γενικότερα, ένα digital marketing agency πρέπει να είναι σε θέση να σας προσφέρει:
- Σχεδιασμό και υποστήριξη ιστοσελίδων.
- Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO).
- Marketing μηχανών αναζήτησης (SEM).
- Email Marketing.
- Social media marketing.
- Mobile marketing.
- Online διαφήμιση.
- Διαχείριση της επιχειρησιακής σας εικόνας.
Case Studies και αξιολογήσεις
Τα Case studies περιλαμβάνουν τις περιπτώσεις επιτυχίας πελατών με τους οποίους συνεργάστηκε η εταιρεία. Αυτές οι πληροφορίες θα πρέπει να είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα μιας digital marketing agency. Ένα ιστορικο πελατών με πολλούς πελάτες είναι πιο αξιόπιστο από ένα με λίγους.
Οι αξιολογήσεις αφορούν τα σχόλια και τις κριτικές προηγούμενων πελατών σχετικά με τις υπηρεσίες που παρέχονται από το digital marketing agency. Όσο καλύτερες είναι οι αξιολογήσεις, τόσο περισσότερο πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο να συνεργαστείτε μαζί τους.
Διαδικτυακή παρουσία και φήμη
Παρακολουθήστε τις διαδικτυακές τους ενέργειες και το βαθμό αλληλεπίδρασής τους στα social media. Για παράδειγμα, ο αριθμός των “Likes” στο Facebook και ο αριθμός των followers στο Twitter είναι δύο καλοί τρόποι για να δείτε πόσο δημοφιλής είναι ως επιχείρηση.
Μια αναζήτηση στο Google με το όνομα της digital marketing agency θα πρέπει να σας παρέχει αρκετές πληροφορίες, όπως κριτικές και σχόλια, για να λάβετε την απόφασή σας. Εάν η αναζήτηση έχει λίγα αποτελέσματα, τότε η συγκεκριμένη εταιρεία μπορεί να μην είναι η καλύτερή σας επιλογή. Αυτό μπορεί να οφείλεται από την έλλειψη ικανοποιητικών υπηρεσιών, απουσία εμπειρίας ή πληθώρα αρνητικών κριτικών. Συνίσταται να επιλέγετε μια εταιρεία με μεγάλη διαδικτυακή παρουσία. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι η επιχείρησή σας βρίσκεται σε ασφαλή χέρια.
Το digital marketing κινείται πέρα από το email marketing, social media marketing και μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης. Το ραδιόφωνο, η τηλεόραση, το mobile marketing και οι ηλεκτρονικοί πίνακες διαφημίσεων σας παρέχουν ευκαιρίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Μην ξεχνάτε όμως, πως οποιοδήποτε μέσο κι αν χρησιμοποιείτε πρέπει να οδηγεί απευθείας στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σας.
Πηγή: LifeHack