Κάποτε το digital marketing ήταν απλώς ένας νέος και διαφορετικός τρόπος διαφήμισης. Δημιούργησε ένα καινούργιο μονοπάτι που οδήγησε στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών. Τα τελευταία χρόνια, βέβαια, η σημασία του digital marketing έχει αποκτήσει άλλες διαστάσεις. Έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της εικόνας που σχηματίζουν οι πελάτες για μια επιχείρηση. Πλέον δεν είναι αρκετό να έχετε μια ιστοσελίδα ή να δημιουργήσετε κάποια μη στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια. Δεν ακολουθείτε κάποια digital marketing στρατηγική που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της επιχείρησή σας; Ο χρόνος δουλεύει εναντίον σας.
Όσο το διαδίκτυο είναι συνυφασμένο με ό,τι κάνουμε, ο ρόλος του digital marketing καθίσταται αναγκαίος. Ας ρίξουμε μια ματιά γιατί η επιχείρησή σας χρειάζεται το digital marketing για να αναπτυχθεί και να θριαμβεύσει.
1. Προσεγγίζει ανθρώπους από πλατφόρμες που αφιερώνουν χρόνο και χρήμα
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προτιμώνται έντονα ως μέσο εξυπηρέτησης πελατών. Αν και το 89% των μηνυμάτων που στέλνουν οι πελάτες παραμελούνται από τις επιχειρήσεις. Το 22% του παγκόσμιου πληθυσμού βρίσκεται στο Facebook. Το 30% των ατόμων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρουν μια συγκεκριμένη επιχείρηση όταν κάνουν λόγο για τα ορόσημα της ζωής τους. Παρατηρείται πως η γενιά X είναι ελαφρώς πιο πιθανό να αλληλεπιδράσει με μια επιχείρηση στα κοινωνικά μέσα από ότι οι Millennials.
Οι μελέτες αποδεικνύουν ότι ο μέσος άνθρωπος ξοδεύει πάνω από 2 ώρες την ημέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι έφηβοι, συγκεκριμένα, αφιερώνουν κατά μέσο όρο 9 ώρες. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενσωματώνονται σε ό,τι κάνουν, από το σχολείο, τη δουλειά μέχρι την ψυχαγωγία και τις κοινωνικές συναναστροφές.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι όπου βρίσκονται οι άνθρωποι. Αλλά αγοράζουν πράγματα από εκεί; Ένας από τους 10 λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι λένε ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι για να αγοράζουν προϊόντα που τους διαφημίζονται. Αφιερώνουν περίπου το 37% του χρόνου τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλληλεπιδρώντας με περιεχόμενο που φέρει συγκεκριμένη επωνυμία.
Το 57% των Millennials δηλώνουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν προσαρμόσει στους ίδιους τις διαφημίσεις που βλέπουν. Μάλιστα, το 48% των ανθρώπων δηλώνουν ότι πραγματοποίησαν την τελευταία τους διαδικτυακή αγορά λόγω κάποιας διαφήμισης στο Facebook. Το δυσνόητο σε αυτά τα στατιστικά δεδομένα είναι ότι μόνο το 45% των επιχειρηματιών πιστεύουν ότι οι προσπάθειές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποδίδουν. Σίγουρα υπάρχουν και νικητές και ηττημένοι. Το να έχετε ένα προφίλ και να μοιράζεστε μερικές φορές περιεχόμενο δεν είναι αρκετό. Χρειάζεστε μια social media marketing στρατηγική.
Το social media marketing είναι μόνο ένα κομμάτι του digital marketing. Σήμερα, θα εξετάσουμε όλες τις μεθόδους εφαρμογής της digital marketing στρατηγικής προκειμένου να αναπτύξετε την επιχείρησή σας.
2. Ισοσταθμίζει τον ανταγωνισμό για τις μικρές επιχειρήσεις
Έχετε δει να συμβαίνει πολλές φορές στο παρελθόν. Μια τεράστια εταιρεία, όπως η Walmart, έρχεται στην πόλη και εξαλείφει 100 τοπικά καταστήματα. Τα Starbucks ανοίγουν και τα μικρά οικογενειακά καφέ κλείνουν. Έχουμε δει αντίστοιχα παραδείγματα με την Amazon. Είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς την αναγνώριση μιας επωνυμίας ή τα εκατομμύρια που διαθέτουν στο marketing και τη διατήρηση της φήμης τους.
Εδώ είναι που η σημασία του digital marketing λάμπει ως φάρος ελπίδας για τις μικρές επιχειρήσεις. Είναι το ίδιο για επιχειρήσεις που βασίζονται στο φυσικό τους κατάστημα, για επιχειρήσεις που ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο και για ατομικές επιχειρήσεις. Στην πραγματικότητα, το digital marketing επιτρέπει στις μικρότερες επιχειρήσεις τη δυνατότητα να κατέχουν κορυφαία θέση.
Το digital marketing σάς επιτρέπει να αντιμετωπίζετε ισάξια τον ανταγωνισμό σας, εκθέτοντάς σας σε ένα ευρύτερο κοινό με πολύ μικρότερο διαφημιστικό προϋπολογισμό. Όταν χρησιμοποιείται αποτελεσματικά, δίνει στις επιχειρήσεις έλεγχο σχετικά με το πού και το πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους. Όταν έχετε αυτό το είδος ελέγχου και τα απαραίτητα δεδομένα για τη λήψη αποφάσεων, τότε λαμβάνετε τις καλύτερες. Συνεχίστε να διερευνάτε τα οφέλη και τη σημασία του digital marketing και ανακαλύψτε πως παίζουν όλοι υπό ίσους όρους.
3. Στοχευμένα βήματα
Όταν δημιουργείτε, για παράδειγμα, μια διαφήμιση σε ένα περιοδικό, κάνετε σίγουρα κάποια στοχοποίηση. Ξέρετε εάν το κοινό-στόχος σας διαβάζει αυτό το περιοδικό. Έχετε κάποιο έλεγχο της τοποθέτησης και του μεγέθους απήχησης. Αυτή η διαφήμιση μπορεί να προσεγγίσει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες αναγνώστες. Αλλά ποιο ποσοστό αυτών είναι πραγματικά ο στόχος σας; Ένα συγκεκριμένο περιοδικό μόδας μπορεί να διαβάζεται σε ποσοστό 59% από γυναίκες ηλικίας 35-55 που μπορεί να έχουν ολοκληρώσει κάποια τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και γνωρίζετε ότι ενδιαφέρονται για το χαρακτήρα του περιοδικού. Αυτό είναι ένα τεράστιο δημογραφικό στοιχείο.
Ένα από τα δώρα που μας έχει δώσει το digital marketing είναι η ικανότητα τμηματοποίησης τεράστιων δημογραφικών στοιχείων. Απομονώστε τα σε στοχευμένες ομάδες για να εστιάσετε σε μια συγκεκριμένη κατηγορία ατόμων. Ποιοι είναι αυτοί; Εκείνοι που πιθανότατα αγοράζουν αυτό που πουλάτε. Όταν δράτε στοχευμένα δημιουργείτε μια διαφήμιση που ενδιαφέρει το κοινό-στόχος σας. Έτσι, συνδέεται με το κοινό-στόχος σας σε βαθμό που οι μη στοχευμένες διαφημίσεις αδυνατούν. Αυτή η σύνδεση, δίνει τη δυνατότητα στη διαφήμιση να επηρεάζει τις αποφάσεις τους. Αυτό επιτυγχάνεται χωρίς ενοχλητικές παραδοσιακές τεχνικές διαφήμισης. Δεν προβάλλετε την ίδια διαφήμιση χιλιάδες φορές κατά τη διάρκεια ενός μήνα ή δε διακόπτετε το πρόγραμμα του χρήστη ξανά και ξανά. Επομένως, τι είδους στόχευση είναι δυνατή με το digital marketing;
Ας εξετάσουμε τη διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό περιλαμβάνει το AdWords. Σε αυτήν τη μορφή του digital marketing, στοχεύετε σε άτομα που κάνουν αναζητήσεις στο Google. Το 64% των επισκεπτών ιστοσελίδων προέρχεται από τα αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης. Αυτό το ποσοστό ανέρχεται στο 80% για τις επιχειρίσεις που έχουν αξιοποιήσει το SEO. Η διαφήμιση Pay-Per-Click (PPC) σάς επιτρέπει να τοποθετήστε σχεδόν στην κορυφή των αναζητήσεων. Αυτό συμβαίνει ακόμη και αν δεν εμφανιζόταν οργανικά η ιστοσελίδα σας σ’ αυτήν τη θέση. Μπορείτε να στοχεύσετε τις διαφημίσεις σας σε άτομα με συγκεκριμένη συμπεριφορά, ενδιαφέρον ή άλλο αναγνωριστικό.
4. Εξατομικευμένα βήματα
Με το email marketing, μία ακόμη μορφή του digital marketing, μπορείτε να στοχεύσετε σε ορισμένες ομάδες. Αυτό το ονομάζουμε “τμηματοποίηση”. Και σε ορισμένες περιπτώσεις, όπου μπορείτε πραγματικά να φτάσετε σε ατομικό επίπεδο, το ονομάζουμε “εξατομίκευση”.
Το 72% των καταναλωτών προτιμούν οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν email για να επικοινωνούν μαζί τους. Αυτό τους δίνει μια αίσθηση ελέγχου που τους καθιστά πιο πρόθυμους να εγγραφούν στη λίστα επαφών σας. Εάν δεν τους αρέσει αυτό που τους στέλνετε, μπορούν απλώς να καταργήσουν την εγγραφή τους. Διαφορετικά, προτείθονται να αγοράσουν από εσάς.
Υπάρχουν απλά προγράμματα που θα σας επιτρέψουν να προσθέσετε αυτόματα το όνομα ενός ατόμου ή ορισμένες πληροφορίες του σε ένα email. Κάνουμε, βέβαια, λόγο για μια αρκετά προηγμένη προσέγγιση, όπως και οι προσεγγίσεις του γραφήματος. Πρόκειται για την τμηματοποίηση, αυτοματοποίηση και εξατομίκευση των email.
Με την τμηματοποίηση, συλλέγετε δεδομένα για κάθε συνδρομητή της λίστας επαφών. Χρησιμοποιείτε αυτά τα δεδομένα για να υποδιαιρέσετε τη λίστα σας βάσει συγκεκριμένων χαρακτηριστικών ή συμπεριφορών που προσδιορίζονται μέσω των αναλυτικών στοιχείων. Τότε στέλνετε σε κάθε τμήμα περιεχόμενο που είναι σχετικό για αυτούς. Εάν δεν είναι σχετικό, μην το στείλετε σε αυτούς. Με μερικές παραλλαγές θα είναι σχετικό για κάποιο άλλο τμήμα.
Ο αυτοματισμός σάς επιτρέπει να στέλνετε το περιεχόμενο σας στο βέλτιστο χρόνο για να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αφαιρεί επαναλαμβανόμενες κινήσεις από τη διαδικασία. Για να μάθετε ποιος είναι αυτός ο βέλτιστος χρόνος αρκεί να μελετήσετε τα δεδομένα που έχετε συλλέξει. Μπορεί να είναι μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας. Μπορεί να είναι σε καθημερινή, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.
Τέλος, έχουμε την εξατομίκευση. Σε αυτό το επίπεδο μπορείτε να τους προτείνετε τα ιδανικά προϊόντα βάσει το ιστορικό αγορών τους. Αναγνωρίζετε ότι μόλις επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα σας και εγκατέλειψαν το καλάθι αγορών τους. Απευθυνθείτε σε αυτούς με το όνομά τους. Έτσι, θα νιώσουν ότι σέβεστε την ατομικότητά τους.
Η δύναμη της τμηματοποίησης, του αυτοματισμού και της εξατομίκευσης
Σύμφωνα με τα εκτεταμένα δεδομένα του MailChimp, οι συνδρομητές έχουν 14% περισσότερες πιθανότητες να ανοίξουν emails που είναι τμηματοποιημένα. Είναι 101% πιθανότερο να κάνουν κλικ σε μια παρότρυνση για δράση που θα διαβάσουν σε ένα email. Η τμηματοποίηση μειώνει τα ποσοστά εγκατάλειψης κατά 5%. Ακόμη, μειώνει το ποσοστό διαγραφής από τη λίστα επαφών κατά περίπου 10%.
Τι γίνεται, όμως, με τις πωλήσεις και τις χρηματικές απολαβές; Υπάρχει κάποια απόδοση της επένδυσης ROI;
Η Aberdeen Research Firm διαπίστωσε ότι τα ποσοστά μετατροπών αυξάνονται κατά 10% με την τμηματοποίηση. Αλλά δεν είναι μόνο τα ποσοστά μετατροπών υψηλά. Τα άτομα που λαμβάνουν τμηματοποιημένα email τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα. Πολλοί επιχειρηματίες σημείωσαν αύξηση των εσόδων τους κατά 760% χάρη στην τμηματοποίηση.
Επιπρόσθετα, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν αυτοματοποίηση για την αποστολή email στο βέλτιστο χρόνο αυξάνουν κατά μέσο όρο τα ποσοστά μετατροπής τους κατά 50%. Μάλιστα, τα αυτοματοποιημένα email είναι κατά 70% πιθανότερο να διαβαστούν. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν αυτοματοποίηση έχουν 133% περισσότερες πιθανότητες να στείλουν συναφές για αυτούς περιεχόμενο. Σε μια τυπική καμπάνια email, το 75% των εσόδων προέρχεται από την τμηματοποίηση της καμπάνιας. Τα υπόλοιπα προέρχονται από γενικά email. Αυτή η συνάφεια είναι που αποδίδει τέτοια αποτελέσματα και αποδεικνύει περαιτέρω τη σημασία του digital marketing για μια επιχείρηση.
Το 81% των ατόμων που λαμβάνουν ένα email που είναι εξατομικευμένο βάσει προηγούμενων αγορών αγοράζουν ξανά. Όμως, η τμηματοποίηση και ο αυτοματισμός δεν είναι εύκολο για μια μικρή επιχείρηση. Απαιτούν να επενδύσετε σε εργαλεία που σας απαλλάσσουν από πολλές μονότονες, επαναλαμβανόμενες και χρονοβόρες διαδικασίες. Όμως, είναι χρηματικά δαπανηρά για μια μικρή επιχείρηση. Εδώ έρχεται η αξία μιας διαφημιστικής εταιρείας. Η διαφημιστική εταιρεία μπορεί να αναλάβει αυτό το κόστος, ενώ σας επιτρέπει να επωφεληθείτε από τη χρήση των παραπάνω εργαλείων.
5. Αξιοποίηση των Analytics
Τι γνωρίζετε πραγματικά για την απόδοση μιας τηλεοπτικής διαφήμισης; Ότι μπορείτε να εκτιμήσετε τους καλύτερους χρόνους προβολής μιας διαφήμισης και την καλύτερη δυνατή συχνότητα εάν κάνετε κάποιες δοκιμές. Επίσης, ότι μπορείτε να δημιουργήσετε μια ομάδα εστίασης για να εξετάσετε τα δεδομένα. Σε γενικές γραμμές, όμως, οι πληροφορίες που μπορείτε να αντλήσετε είναι αυτές που σας παρέχει το πρακτορείο σχετικά με τις πωλήσεις σας ή την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου marketing. Ας τη συκρίνουμε με μια digital marketing στρατηγική. Με το digital marketing γνωρίζετε τα ακόλουθα για τις διαφημίσεις και τους χρήστες σας:
-Εάν την είδαν πραγματικά.
-Εάν αλληλεπίδρασαν μαζί της.
-Εάν τους άρεσε.
-Εάν παρέμειναν να την παρακολουθούν.
-Εάν τη μοιράστηκαν με κάποιον φίλο.
-Εάν προκάλεσε κάποια άλλη ενέργεια.
-Εάν στη συνέχεια οδήγησε σε αγορά (αυτό είναι σημαντικό όταν αποφασίζετε πώς να δαπανήσετε καλύτερα τα χρήματά σας).
Επίσης, μαθαίνετε πολλά περισσότερα για τα άτομα που αλληλεπιδρούν με αυτήν τη διαφήμιση:
-Ποιος ενδιαφέρεται στην πραγματικότητα για τις διαφημίσεις σας.
-Πώς μπορεί να είναι.
-Αυτό που τους κάνει να αναλάβουν δράση.
-Ποιος ξοδεύει περισσότερα online.
-Τι κάνουν στο διαδίκτυο.
-Τι χρησιμοποιούν για να σας βρουν στο διαδίκτυο.
-Ποιοι ιστότοποι τους οδήγησαν στη δική σας.
Όλα τα παραπάνω είναι εύκολο να παρακολουθηθούν με κάποιο δωρεάν λογισμικό ανάλυσης, όπως το Google Analytics. Ή μπορείτε να ανακτήσετε ακόμη περισσότερες πληροφορίες με εργαλεία επί πληρωμή. Χρησιμοποιήστε ό,τι μαθαίνετε για να μειώσετε το κόστος marketing, όπου δε βλέπετε κάποια απόδοση επένδυσης. Επενδύστε όπου βλέπετε ότι έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα. Προσπαθήστε συνεχώς να βελτιστοποιείτε τις καμπάνιες σας, ώστε να βελτιστοποιήσετε τα αποτελέσματά σας.
Μπορείτε να εξακολουθείτε να επενδύετε στο παραδοσιακό marketing. Πολλές επιχειρήσεις συνδυάσουν τη marketing στρατηγική τους. Σε αυτήν την περίπτωση, η σημασία του digital marketing είναι οι πληροφορίες που λαμβάνετε σχετικά με το ποιοι είναι οι πελάτες σας, τις οποίες μεταφέρετε στις άλλες μεθόδους marketing.
6. Εύκολο στη μέτρηση και στην προσαρμογή
Όπως συμβαίνει με όλες τις μορφές marketing, απαιτείται μια αρχική επένδυση για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας. Όμως, η σημασία του digital marketing για τις μικρές επιχειρήσεις γίνεται ολοφάνερη όταν βλέπετε πόσο εύκολο είναι να προσαρμοστείτε, καθώς αναπτύσσεται η επιχείρησή σας. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (διαφημίσεις προβολής και αναζήτησης), μπορούν να έχουν έναν ημερήσιο προϋπολογισμό. Έτσι, γνωρίζετε ακριβώς πόσο θα σας κοστίσει αυτή η καμπάνια.
Σε αυτό το στάδιο είναι που αρχίζετε να βλέπετε αποτελέσματα. Δε χρειάζεται να διαπραγματευτείτε ξανά το διαφημιστικό σας χώρο για να συνεχίσετε την προβολή της διαφήμισης. Η διαφήμισή σας συνεχίζεται χωρίς διαλείμματα. Καθώς συνεχίζετε να διαχειρίζεστε αυτήν την επισκεψιμότητα, απλώς αυξάνετε το ημερήσιο κεφάλαιο και ταυτόχρονα τα έσοδά σας. Εάν κάτι δεν αποδίδει στη marketing στρατηγική σας, δε χρειάζεται να περιμένετε να τελειώσει το διαφημιστικό σας συμβόλαιο. Όπως και να έχει, δε χρειάζεται να ξεκινήσετε από το μηδέν. Απλώς κάντε τη μικρή αλλαγή που θέλετε και βάλτε σε εφαρμογή ξανά τη διαφήμιση.
Η σημασία του digital marketing έγκειται στο γεγονός ότι μπορείτε να έχετε άμεσα αποτελέσματα. Αναλύστε τα δεδομένα και πραγματοποιήστε γρήγορες αλλαγές για να μειώσετε τη σπατάλη διαφημιστικών εξόδων. Θα αντιληφθείτε αμέσως πόσο οικονομικό είναι το digital marketing για μια μικρή επιχείρηση.
7. Καλύτερη απόδοση επένδυσης ROI
Το email marketing έχει την υψηλότερη απόδοση επένδυσης από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο. Το email marketing είναι μια μηχανή μετατροπής. Χρειάζεστε, βέβαια αρχικά, έναν τρόπο για να δημιουργήσετε τη λίστα επαφών email σας με αξιόλογους συνδρομητές. Στη συνέχεια, αρκεί απλώς να τους παραδώσετε ένα εξαιρετικό περιεχόμενο. Αυτό επιτυγχάνεται συχνότερα μέσω ενός συνδυασμού του social media marketing και του content marketing. Ωστόσο, αυτές οι μορφές marketing έχουν τη δική τους εντυπωσιακή απόδοση επένδυσης.
Το content marketing μπορεί να αποφέρει 3 φορές περισσότερους δυνητικούς πελάτες για περίπου 62% λιγότερο κόστος από το παραδοσιακό marketing. Φυσικά, όταν λέμε “δυνητικός πελάτης”, δεν αναφερόμαστε απλώς για επισκέπτες ιστοσελίδων. Πρόκειται για άτομα που είναι πολύ πιθανό να αγοράσουν το προϊόν σας και να γίνουν σταθεροί πελάτες, καθώς καλλιεργείτε αυτήν τη σχέση.
Η απόδοση επένδυσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι μερικές φορές έμμεση. Ωστόσο, μια μελέτη του Forbes διαπίστωσε ότι οι εταιρείες που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεπερνούν το 78% των επιχειρήσεων που δε χρησιμοποιούν. Η IBM αναφέρει ότι ένας δυνητικός πελάτης που επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι 7 φορές πιθανότερο να γίνει πελάτης σας. Αυτό σημαίνει ότι ξοδεύετε λιγότερα χρήματα από ότι αν προσπαθούσατε να μετατρέψετε επισκέπτες που δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ πελάτες σας.
Ως μια μικρή επιχείρηση, η οικονομική αποδοτικότητα είναι η απόλυτη προτεραιότητά σας. Πρέπει να είστε σε θέση να αξιοποιήσετε κάθε πόρο, καθώς κάθε ευρώ που ξοδεύετε έχει σημασία. Πρέπει να ξέρετε ότι θα σας παρέχει απόδοση επένδυσης ROI. Αυτή είναι, άλλωστε, η σημασία του digital marketing για τις μικρές επιχειρήσεις.
8. Ακολουθεί την αγοραστική συμπεριφορά
Το 88% των ανθρώπων θεωρούν τις διαδικτυακές αξιολογήσεις προϊόντων σημαντικό μέρος για την απόφαση αγοράς. Ακόμη, το 23% επισκέπτεται την επιχείρησή σας, αφού έχει διαβάσει μια καλή κριτική. Έχει παρατηρηθεί ότι ο μέσος Αμερικανός ξοδεύει πάνω από 24 ώρες την εβδομάδα online. Για τους Millennials και τη Γενιά Z, αυτός ο μέσος όρος είναι 10 ώρες την ημέρα. Τόσο για την εργασία όσο και για το σχολείο. Επίσης, το 47% των Μillennials και της Γενιάς X δεν παρακολουθούν καθόλου τηλεόραση. Οι πωλήσεις περιοδικών και εφημερίδων συνεχίζουν να μειώνονται με ρυθμό περίπου 16% ετησίως.
Από την άλλη πλευρά, όμως, πραγματοποιούνται περισσότερες από 1 τρισεκατομμύριο αναζητήσεις online ετησίως. Η Google κατέχει το μερίδιο των 3,5 δισεκατομμυρίων από αυτά τα ερωτήματα. 8 δισεκατομμύρια βίντεο παρακολουθούνται στο Facebook κάθε μέρα και τα περισσότερα είναι από επιχειρήσεις. Πράγματι, οι περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα, υπηρεσίες ή οτιδήποτε θέλουν online. Μάλιστα, οι περισσότεροι από αυτούς δε θα ξεπεράσουν τις 5 πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Επομένως, δεν πρέπει να επαναπαύεστε απλώς στη διαδικτυακή σας παρουσία. Πρέπει να είστε ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές σας. Έτσι λειτουργεί το SEO για την επιχείρησή σας. Εάν η ιστοσελίδα σας είναι καλά βελτιστοποιημένη, τότε θα εντοπιστεί εύκολα από τους χρήστες όποτε αναζητούν μια λέξη-κλειδί σχετική με την επιχείρησή σας.
Από τα εστιατόρια έως τους γιατρούς, λογιστικά γραφεία έως γυμναστήρια, η σύγχρονη διαδικασία πωλήσεων ξεκινά διαδικτυακά. Ακόμη κι αν πρόκειται για κάτι που ένας φίλος μοιράστηκε μαζί σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το αποτέλεσμα μιας αναζήτησης ή ενός newsletter που λάβατε στα εισερχόμενά σας, όλα ξεκινούν διαδικτυακά. Όσο πιο κοντά είναι η επιχείρησή σας με την εμπειρία του πελάτη στο διαδίκτυο, τόσο πιο εύκολα αναπτύσσετε η επιχείρησή σας.
Χρειάζεστε μια διαδικτυακή παρουσία, συναφή με τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η σημασία του digital marketing είναι ότι σας εξασφαλίζει αυτήν την παρουσία.
Πώς, όμως, η ιστοσελίδα σας να είναι συναφής;
-Δημιουργήστε έναν φιλικό για το χρήστη ιστότοπο.
-Επενδύστε στο SEO, ώστε να εμφανίζεται η ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα αναζήτησης από ορισμένες λέξεις-κλειδιά.
-Δημιουργήστε ένα τουλάχιστον προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου θα αλληλεπιδράτε με πελάτες.
-Δημιουργήστε μερικές διαφημίσεις επί πληρωμή, όπως τα AdWords, Instagram ή Promoted Tweets. Είναι αδύνατο να σας βρουν χωρίς κάποιες πληρωμένες διαφημίσεις.
-Διαχείριση φήμης. Μάθετε τι λένε οι άνθρωποι για εσάς. Ζητήστε περισσότερες κριτικές. Όταν τους ζητείται να σας αξιολογήσουν, οι περισσότεροι άνθρωποι γράφουν μια θετική κριτική. Όταν δε ρωτηθούν, μόνο οι δυσαρεστημένοι άνθρωποι τείνουν να γράφουν κριτικές.
-Εφαρμόστε κοινά σημεία. Όλα τα μέρη που φανερώνουν τη διαδικτυακή σας παρουσία θα πρέπει να συνεργάζονται. Προσελκύστε το κοινό-στόχος σας τόσο από το διαδίκτυο όσο και από το φυσικό σας κατάστημα (εφόσον διαθέτετε).
9. Πώς οι άνθρωποι προτιμούν να τους προσεγγίσουν οι επιχειρήσεις
Οι άνθρωποι έχουν κουραστεί από την παραδοσιακή διαφήμιση. Άλλωστε έμαθαν ότι έχουν και εναλλακτική, καθώς το 20% των ανθρώπων ηλικίας 16 έως 34 ετών χρησιμοποιούν εφαρμογές αποκλεισμού διαφημίσεων. Στη συντριπτική πλειοψηφία, οι άνθρωποι εγκαταλείπουν τις ιστοσελίδες που εμφανίζουν ενοχλητικές διαφημίσεις όταν την επισκέπτονται για πρώτη φορά.
Επιλέγουν να πλοηγούνται σε ιστοσελίδες που δεν τους αναγκάζουν να παρακολουθούν διαφημίσεις. Ακούγεται κλισέ, αλλά οι άνθρωποι εκτιμούν το σεβασμό. Θέλουν κάποιος να τους παρέχει πληροφορίες που τους βοηθούν να πάρουν σωστές αποφάσεις. Θέλουν να αγοράζουν από επιχειρήσεις που εκτιμούν αυτό που οι ίδιοι εκτιμούν. Θέλουν να συμμετέχετε ενεργά στις συνομιλίες τους. Η σημασία του digital marketing είναι ότι επιτρέπει την επιχείρησή σας να προωθηθεί με τρόπους που δείχνουν ότι σέβεστε τους πελάτες σας και τους εκτιμάτε ως ανθρώπους.
10. Ενσωματώνει το marketing βάσει της τεχνολογίας κινητών συσκευών
Σύμφωνα με έρευνα της IBM, οι κινητές συναλλαγές αυξάνονται με ταχύτητα-αστραπή 35% ετησίως. Αλλά δεν είναι μόνο η διαδικασία αγοράς και πώλησης που πραγματοποιούνται στα κινητά. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα κινητά τους τηλέφωνα γιατί τους παρέχει επιπρόσθετες πληροφορίες για μια επιχείρηση. Πολλές φορές κοιτάζουν κριτικές και πληροφορίες προϊόντων ενώ βρίσκονται στο κατάστημά σας. Μπορεί να παραγγέλνουν διαδικτυακά ή να επικοινωνούν με την εξυπηρέτηση πελατών ενώ βρίσκονται καθ ‘οδόν. Μια selfie που μπορεί να βγάλουν στο κατάστημά σας γίνεται μια ευκαιρία προώθησης για εσάς. Μπορούν να γράψουν μια κριτική για εσάς πριν ακόμη φύγουν από το μαγαζί σας.
Ενσωματώστε την mobile εμπειρία με τη φυσική εμπειρία. Όσο το επιδιώκετε τόσο η επιχείρησή σας θα εκμεταλλεύεται αυτές τις ευκαιρίες. Στείλτε, για παράδειγμα, μια ειδοποίηση για να ενημερώσετε κάποιον σχετικά με ένα προϊόν που ενδιαφέρονταν ότι είναι σε έκπτωση. Στείλτε σχετικές προσφορές. Προσκαλέστε κάποιον να επισκεφτεί το κατάστημα όταν δείχνει ότι βρίσκεται στην περιοχή σας.
Η σημασία του digital marketing για την επιχείρησή σας
Είναι πλέον σαφές. Οι επιχειρήσεις στη σύγχρονη οικονομία χρειάζονται το digital marketing για να αντέξουν τον ανταγωνισμό. Το διαδίκτυο είναι το μέρος όπου βρίσκονται οι δυνητικοί πελάτες. Και εκεί δείχνουν ότι προτιμούν να τους προσεγγίσετε. Στο διαδίκτυο φαίνεται να είναι η αφετηρία της σύγχρονης αγοραστικής διαδικασίας.
Μπορεί να αντιλαμβάνεστε στο έπακρο την αξία του digital marketing στη σύγχρονη αγορά, αλλά αυτό δεν καθιστά εύκολη την εφαρμογή στρατηγικών που σας προσφέρουν την απόδοση επένδυσης (ROI) που αναζητάτε. Αφιερώστε χρόνο για να μάθετε πώς μπορεί να εφαρμοστεί στις απαιτήσεις της επιχείρησής σας. Αν χρειαστείτε μια κατευθυντήρια γραμμή ή διευκρινίσεις περαιτέρω αυτών που αναφέρθηκαν σήμερα, η ομάδα της Cactus είναι πάντα πρόθυμη να σας κατευθύνει. Μπορούμε, επίσης, να αναλάβουμε για εσάς τις digital marketing τεχνικές που χρειάζονται για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας. Επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για να δούμε πως μπορούμε να σας βοηθήσουμε.
Πηγή: lyfemarketing