Το SEO συνεχώς εξελίσσεται και πρέπει να ακολουθείτε το ρυθμό του προκειμένου να παρέχετε κορυφαίες στρατηγικές μάρκετινγκ στην ιστοσελίδα σας. Φέτος μας έδωσε μερικά σκληρά μαθήματα σε όλους μας και, κυρίως ως αποτέλεσμα της πανδημίας που μας ανάγκασε να μείνουμε στο σπίτι, εισήγαγε πολλές αλλαγές στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου που ήταν αδύνατο να προβλέψουμε. Τι μπορούμε λοιπόν να περιμένουμε φέτος; Δείτε παρακάτω τις πιο σημαντικές τάσεις SEO για το 2021 τις οποίες είναι ωφέλιμο να ακολουθήσετε. Σίγουρα, έχοντας κατά νου αυτά θα προετοιμάσετε μια αποτελεσματική καμπάνια SEO. Ας ανακαλύψουμε λοιπόν τι να περιμένουμε για το τρέχον έτος. Ποιες είναι οι κορυφαίες τάσεις SEO για το 2021 που πρέπει να γνωρίζει κάθε επιχειρηματίας για την online παρουσία του;
1. Μακροσκελές περιεχόμενο
Η Google λατρεύει το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο από τις ιστοσελίδες, το οποίο ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες των χρηστών. Αλλά υπάρχει ένα πράγμα στο οποίο πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή το 2021 – επικεντρωθείτε σε μακροσκελές περιεχόμενο. Παρατηρείται ότι όσο μεγαλύτερο είναι το περιεχόμενο, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα κατάταξης υψηλών θέσεων στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Ας πάρουμε, για παράδειγμα, μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την Orbit Media, η οποία αποκάλυψε ότι το μέσο μήκος ενός blog post για το 2020 ήταν 1269 λέξεις. Συγκριτικά, το 2014 ήταν μόλις 808 λέξεις. Πρόκειται για μια μεγάλη αλλαγή. Επιπλέον, η ίδια μελέτη έφερε άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, όπως:
- Bloggers που δημοσιεύουν blog posts άνω των 3000 λέξεων έχουν ισχυρά αποτελέσματα.
- Οι χρήστες αφιερώνουν κάθε χρονιά όλο και περισσότερο χρόνο διαβάζοντας μακροσκελή περιεχόμενο. Συγκεκριμένα, το 2020 ο μέσος χρόνος ανάγνωσης ενός blog post ήταν 3 λεπτά και 55 δευτερόλεπτα.
- Τα άρθρα τύπου “πώς να” είναι τα δημοφιλέστερα blog post μεταξύ άλλων. Το 77% των bloggers παραδέχεται ότι ενσωματώνει συχνά άρθρα τύπου “πώς να” στις στρατηγικές του content marketing.
Σύμφωνα με το HubSpot, το ιδανικό μήκος των blog post είναι περίπου 2500 λέξεις. Είναι καλό να εξετάσετε ποιο είναι το ιδανικό μήκος για τα δικά σας blog post ούτως ώστε να βελτιώσετε τα SERPs σας. Βεβαίως, λάβετε υπόψη ότι δεν έχει σημασία μόνο η ποσότητα αλλά και η ποιότητα (και η κατάλληλη βελτιστοποίηση) του περιεχομένου.
2. Mobile-friendliness
Θέλετε να επιτύχετε με τις στρατηγικές SEO που εφαρμόζετε και να κάνετε την Google να εκτιμήσει πλήρως την ιστοσελίδα σας; Σε αυτήν την περίπτωση, το SEO για κινητά είναι κάτι που δεν πρέπει να παραλείψετε. Και ναι, ξέρω, πως δεν ακούτε κάτι καινούργιο, είναι κάτι που απασχολεί τον κόσμο του SEO εδώ και αρκετό καιρό. Ειδικά όταν το 2019 η Google αποφάσισε να δώσει προτεραιότητα στις mobile εκδοχές των ιστοσελίδων. Αλλά το μέλλον θα βασίζεται ακόμα περισσότερο στα κινητά από ότι κάνει τώρα! Κοιτάξτε αυτό το γράφημα που συγκρίνει το μερίδιο αγοράς κινητών, επιτραπέζιων υπολογιστών και tablet παγκοσμίως τα τελευταία 5 χρόνια. Μας οδηγεί στο εύλογο συμπέρασμα ότι η επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων από κινητά θα γίνει ακόμα πιο ισχυρή.
Η Google δίνει προτεραιότητα στις mobile εκδόσεις ιστοσελίδων (mobile-first indexing). Για αυτό το λόγο, οι μηχανές αναζήτησης προετοιμάζονται για mobile-first indexing εδώ και χρόνια. Αρχικά, η Google σχεδίαζε να εστιάσει στο mobile-first indexing για όλους τους ιστότοπους από το 2020. Ωστόσο, λόγω της πανδημίας και της παγκόσμιας κρίσης, οι webmasters της Google αποφάσισαν να το αναβάλουν έως το Μάρτιο του 2021. Επομένως, το mobile-first indexing θα γίνει πραγματικότητα και πιθανότατα αυτή η μεταβαλλόμενη στιγμή θα συμβεί μέσα στο 2021. Εάν δεν έχετε ακόμα βελτιστοποιήσει την ιστοσελίδα σας για κινητές συσκευές, δεν έχετε άλλο χρόνο για χάσιμο.
3. Core Web Vitals
Η Google θέλει όλοι οι χρήστες να έχουν μια ευχάριστη εμπειρία όταν επισκέπτονται μια ιστοσελίδα και να μπορούν να βρίσκουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που αναζητούν εύκολα και γρήγορα. Για το λόγο αυτό, το Μάιο του 2020, η μηχανή αναζήτησης της Google εισήγαγε το Core Web Vitals. Με λίγα λόγια, το Core Web Vitals είναι μετρήσεις που αποσκοπούν στην παροχή της καλύτερης δυνατής εμπειρίας κατά την επίσκεψη μιας ιστοσελίδας. Τα κύρια σημεία εστίασης είναι τρία: ταχύτητα φόρτωσης ιστοσελίδας, διαδραστικότητα και visual stability.
Τα παραπάνω σημεία εστίασης αφορούν:
- Largest Contentful Paint (LCP) – παρακολουθεί τον ακριβή χρόνο που απαιτείται για τη φόρτωση των πιο σημαντικών στοιχείων της ιστοσελίδας,
- First Input Delay (FID) – ο χρόνος από την πρώτη αλληλεπίδραση του χρήστη με την ιστοσελίδα από τη στιγμή ανταπόκρισης του browser,
- Cumulative Layout Shift (CLS) – μετρά όλες τις αλλαγές στη διάταξη της σελίδας κατά τη διάρκεια επίσκεψης του χρήστη (π.χ. όταν διαβάζετε ένα κείμενο και διάφορα βίντεο ή διαφημίσεις δείχνουν ακόμη να φορτώνουν και σας αναγκάζουν για συνεχίσετε το scrolling προκειμένου να το διαβάσετε),
- Mobile-friendliness – κάθε σελίδα πρέπει να βελτιστοποιηθεί για κινητές συσκευές (για τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω),
- Safe browsing – κάθε σελίδα πρέπει να είναι απόλυτα ασφαλής σχετικά με την προστασία των δεδομένων,
- HTTPS – ελέγχει εάν οι ιστότοποι διαθέτουν τα HTTPS ή HTTP πρωτόκολλα,
- No intrusive interstitials (παρεμβατικές διαφημίσεις) – ιστοσελίδες με αναδυόμενα παράθυρα που αποκρύπτουν το περιεχόμενο τους και δυσκολεύουν τον αναγνώστη θα τιμωρούνται.
Εάν θέλετε να εξετάσετε όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με το Core Web Vitals, θα βρείτε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στο λογαριασμό σας στο Google Search Console.
4. Search Intent
Έχετε ακούσει ποτέ για το BERT; Αυτός είναι ο αλγόριθμος της Google, που πήρε το όνομά του από το Bidirectional Encoder Representations του Transformers, άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο η Google εμφανίζει τα αποτελέσματα αναζήτησης για ένα συγκεκριμένο ερώτημα.
Η Search Intent υπήρξε ένα καίριο ζήτημα εδώ και αρκετό καιρό, αλλά αυτή τη στιγμή, είναι πιο φλέγον από ποτέ. Και τι ακριβώς σημαίνει αυτός ο όρος; Η μηχανή αναζήτησης της Google έχει ενσωματώσει πολύ εξελιγμένους αλγόριθμους που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, καθιστώντας τα αποτελέσματα αναζήτησης καταλληλότερα για την αναζήτηση του χρήστη και παρέχοντάς του το ιδανικότερο περιεχόμενο. Καθώς η Google επιθυμεί να προσαρμόσει όσο το δυνατόν καλύτερα τα αποτελέσματα αναζήτησης στις ανάγκες και τις προσδοκίες των χρηστών της, ο αλγόριθμος BERT είναι κύριος αρμόδιος.
Πώς όμως να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας έχοντας κατά νου την Search Intent;
Κατά τη δημιουργία περιεχομένου, ένα μικρό απόσπασμα-σύνοψη του εκτενέστερου κειμένου είναι κάτι που δεν πρέπει ποτέ να αγνοήσετε. Επομένως, συμπεριλάβετε τα στοιχεία που η Google μπορεί να μετατρέψει σε λίστα και να τα εμφανίσει ως αποσπάσματα. Καλή ιδέα είναι, επίσης, να προσθέσετε μια ενότητα FAQ (συχνές ερωτήσεις).
5. Τοπικό SEO
Το 2020 άλλαξε σημαντικά τη ζωή μας. Υποθέτω ότι κανένας από εμάς δεν έχει αμφιβολίες για αυτό. Ο τελευταίος χρόνος επηρέασε, επίσης, τη διαδικτυακή μας δραστηριότητα και αύξησε τη σημασία του τοπικού SEO. Η πανδημία του κοροναϊού οδήγησε στην παγκόσμια οικονομική κρίση και πολλοί από εμάς στρέψαμε την προσοχή μας στη στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων. Επιπλέον, το 2020, η μεταφορά παραγγελιών σε διεθνές επίπεδο έχει γίνει δυσκολότερη εώς αδύνατη. Αυτό ενθάρρυνε τους ανθρώπους να κάνουν τις περισσότερες αγορές τους τοπικά. Πράγμα που όπως αντιλαμβάνεστε θα μας ακολουθήσει και στο 2021.
Πώς να προετοιμάσετε την επιχείρησή σας για το τοπικό SEO στο 2021; Κατά τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδα σας, πρέπει να έχετε υπόψη τα εξής:
- Google My Business – συμπεριλάβετε όλες τις σχετικές πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σας και κρατήστε τες συνεχώς ενημερωμένες,
- διεξαγάγετε έρευνα λέξεων-κλειδιών και βρείτε τοπικές λέξεις-κλειδιά που έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να αυξήσουν την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας,
- εφαρμόστε τις λέξεις-κλειδιά που θα βρείτε στην ιστοσελίδα σας, στον τίτλο, στο meta description, στη διεύθυνση URL, στο εναλλακτικό κείμενο, στις επικεφαλίδες,
- δημιουργήστε ισχυρά backlinks.
6. Position zero & Structured data
Η Google προσπαθεί συνεχώς να παρέχει στους χρήστες αποτελέσματα που ανταποκρίνονται όσο το δυνατόν καλύτερα στις προσδοκίες τους, ώστε να μπορούν γρήγορα και εύκολα να βρουν τη σωστή απάντηση στα ερωτήματά τους. Για αυτό το λόγο, η μηχανή αναζήτησης της Google δημιούργησε κάτι που ονομάζεται position zero. Δηλαδή, το αποτέλεσμα αναζήτησης που εμφανίζεται στην κορυφή της πρώτης σελίδας. Και πιστέψτε με αξίζει να τοποθετήσετε τον ιστότοπό σας στη position zero.
Εάν θέλετε η ιστοσελίδα σας να εμφανίζεται στη position zero, ακολουθούν ορισμένοι κανόνες που πρέπει να ακολουθήσετε:
- συλλέξτε λέξεις-κλειδιά που έχουν μεγάλη πιθανότητα να εμφανιστούν στη position zero,
- δημιουργήστε χρήσιμο περιεχόμενο για την ιστοσελίδα σας, περιεχόμενο που παρέχει αξία στους χρήστες,
- βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας έχει βελτιστοποιηθεί σωστά (τσεκάρετε title tags, meta description, headings, ετικέτες HTML όπως <strong> ή <em> και δώστε έμφαση στο internal linking),
- μην παραμελείτε το off-page SEO.
Υπάρχει, βέβαια, και κάτι ακόμα που μπορεί να βοηθήσει να ανεβείτε στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης και αυτό είναι τα structured data (δομημένα δεδομένα), γνωστά ως schema. Το schema είναι ετικέτες που μπορείτε να εφαρμόσετε στον κώδικα HTML για να υποδείξετε στις μηχανές αναζήτησης κατηγορίες συγκεκριμένων στοιχείων της ιστοσελίδα σας. Με structured data, τα προγράμματα ανίχνευσης της Google θα ερμηνεύουν το περιεχόμενό σας με μεγαλύτερη ακρίβεια. Υπάρχουν πάρα πολλές ετικέτες που μπορείτε να προσθέσετε, οι οποίες μπορούν να σχετίζονται με το περιεχόμενό σας. Αν θέλετε να ελέγξετε εάν το schema σας έχει εφαρμοστεί σωστά, απλώς εκτελέστε το Structured Data Testing Tool που παρέχεται από την Google και θα λάβετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Η Google αγαπά καλά δομημένους ιστότοπους που δείχνουν με σαφήνεια τη σημασία ορισμένων στοιχείων, οπότε προσπαθήστε να εισαγάγετε structured data και ποιος ξέρει… ίσως εμφανιστείτε σε αποσπάσματα άλλων ή ακόμη και στη position zero!
7. Φωνητική αναζήτηση
Η φωνητική αναζήτηση δεν αποτελεί πλέον κάποιο μακρινό μέλλον, καθώς πολλοί από εμάς τη χρησιμοποιούν ήδη σε καθημερινή βάση και μάλιστα φαίνεται να λειτουργεί αρκετά καλά. Λόγω διαφόρων εξελιγμένων καινοτομιών, όπως ο Βοηθός Google, η Alexa του Amazon ή το Siri της Apple, όλο και περισσότεροι χρήστες σε όλο τον κόσμο επιλέγουν τη φωνητική αναζήτηση. Και γιατί όχι άλλωστε; Αφού είναι γρήγορο, βολικό και με τις νέες εκδόσεις πολύ πιο αποτελεσματικό.
Όπως αναφέρει η Google, το 2018, το 27% των χρηστών κινητών συσκευών παγκοσμίως χρησιμοποιούσαν ήδη τη φωνητική αναζήτηση και αυτή η ανοδική τάση συνεχίζεται. Όλα δείχνουν ότι το 2021 πρέπει να εστιάσετε στη βελτιστοποίηση φωνητικής αναζήτησης, καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες, ειδικά από κινητές συσκευές, χρησιμοποιούν φωνητικές εντολές για να βρουν ιστότοπους.
Πώς να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας στη φωνητική αναζήτηση;
- παρέχετε μια ενότητα FAQ για τις σελίδες σας,
- δημιουργήστε μακροσκελές περιεχόμενο,
- χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται στις συνομιλίες,
- βελτιστοποιήστε τον ιστότοπό σας για κινητές συσκευές,
- εφαρμόστε structured data,
- βελτιώστε την ταχύτητα φόρτωσης.
8. Οπτική αναζήτηση
Η οπτική αναζήτηση μπορεί να μη χρησιμοποιείται ακόμη ευρέως όσο η φωνητική αναζήτηση, αλλά εξελίσσεται δραστικά και γίνεται όλο και πιο ισχυρή. Αποδεικνύεται ότι πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν ήδη την οπτική αναζήτηση. Συγκεκριμένα, το 36% των Αμερικανών δηλώνει ότι έχει πραγματοποιήσει αναζήτηση με εικόνες. Έτσι, μπορούμε να υποθέσουμε ότι με την πάροδο του χρόνου όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα επιλέξουν την οπτική αναζήτηση και η Google θέλει να είναι πλήρως προετοιμασμένη για αυτήν.
Εάν θέλετε να το δοκιμάσετε από μόνοι σας, απλώς δοκιμάστε το Google Lens, μια εφαρμογή αναγνώρισης εικόνας. Η Google δηλώνει ότι μπορεί να ανιχνεύσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο αντικείμενα και να αναγνωρίσει κείμενο (ακόμη και να το μεταφράσει). Αυτό το καινοτόμο σύστημα γίνεται όλο και πιο εξελιγμένο και αποτελεσματικό, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο επιλέγουν ήδη αυτήν την επιλογή αναζήτησης. Η οπτική αναζήτηση μπορεί να αποδειχθεί μια από τις πιο σημαντικές τάσεις SEO για το 2021 που δεν πρέπει να αγνοήσετε.
9. Ε-Α-Τ
Για πολλά χρόνια τα backlinks ήταν ο κύριος λόγος που η Google λάμβανε υπόψη της κατά την αξιολόγηση της ποιότητας των ιστοελίδων. Οι εποχές, όμως, έχουν αλλάξει και σήμερα η Google αξιολογεί ιστοσελίδες με βάση τα παρακάτω στοιχεία, γνωστά και ως E-A-T. Τα οποία, μάλιστα, διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην επιτυχία της κατάταξης της ιστοσελίδας σας.
- Expertise (Εξειδίκευση)
- Authority (Αυθεντία)
- Trustworthiness (Αξιοπιστία)
Αυτές οι μετρήσεις ισχύουν, κυρίως, για ιστοσελίδες που εμπίπτουν στην κατηγορία YMYL (“Your money, your life”) και περιέχουν περιεχόμενο που μπορεί να επηρεάσει τη ζωή, την ευτυχία και την ασφάλεια του χρήστη. Έτσι, εάν η επιχείρησή σας βρίσκεται στον τομέα της οικονομίας, της υγειονομικής περίθαλψης και του ηλεκτρονικού εμπορίου, η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να πληρεί τα κριτήρια E-A-T. Πώς να το πετύχετε; Απλώς ακολουθήστε αυτούς τους κανόνες και η Google θα εκτιμήσει σίγουρα το περιεχόμενό σας:
- εφαρμόστε persona marketing,
- βρείτε λέξεις-κλειδιά που ικανοποιούν το search intent των χρηστών,
- δημιουργήστε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας και εξειδικευμένο,
- βεβαιωθείτε ότι δημοσιεύεται τακτικά περιεχόμενο (τουλάχιστον μερικές φορές το μήνα),
- χρησιμοποιήστε διαφορετικούς τύπους περιεχομένου, όπως γραφήματα, βίντεο, εικόνες κ.λπ.
Συμπεράσματα
Αυτές ήταν οι 9 τάσεις για SEO, τις οποίες θα πρέπει σίγουρα να ακολουθήσετε μέσα στο 2021. Μην ξεχνάτε πως το SEO εξελίσσεται συνεχώς, επομένως πρέπει να ακολουθείτε συνεχώς αυτές τις αλλαγές και να προσαρμόζετε τον ιστότοπό σας στις πιο πρόσφατες οδηγίες της Google. Μόνο έτσι ο ιστότοπός σας θα εκμεταλλευτεί πλήρως την τεράστια δύναμη του SEO, θα επιτύχει στα αποτελέσματα αναζήτησης και θα εκτιμηθεί όχι μόνο από την Google, αλλά και από τους χρήστες.
Μην ξεχνάτε πως η ομάδα της Cactus είναι πάντα πρόθυμη να προετοιμάσει για τον ιστότοπό σας μια μακροπρόθεσμη στρατηγική SEO που θα ανταποκρίνεται στις πιο πρόσφατες απαιτήσεις της Google, εσείς απλώς φροντίστε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Αφήστε τους ειδικούς μας να είναι οι συνεργάτες σας στο δρόμο προς την επιτυχία!
Πηγή: delante.co