Ποια είναι τα 5 P’s του marketing;

Τα 5 P’s του marketing είναι τα βασικά συστατικά λειτουργίας μιας επιχείρησης. Είναι επίσης γνωστά ως marketing mix ή μείγμα marketing. Πρόκειται για μεταβλητές που διαχειρίζονται οι επιχειρηματίες για να ικανοποιήσουν τους πελάτες-στόχος τους και να προσθέσουν αξία στην επιχείρησή τους. Συμβάλλουν στον καθορισμό της στρατηγικής πωλήσεων και στην ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της επιχείρησης. Δηλαδή, σε όλα τα στοιχεία που τη διαφοροποιούν από τους ανταγωνιστές της.

5 P's of marketing

Product – Προϊόν

Το προϊόν αναφέρεται στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει μια επιχείρηση. Οι αποφάσεις σχετικά με τα προϊόντα περιλαμβάνουν τη λειτουργία, συσκευασία, εμφάνιση, εγγύηση, ποιότητα κ.λπ.

Οι πελάτες είναι απαραίτητο να αντιληφθούν τα χαρακτηριστικά, τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν αγοράζοντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Όταν σκέφτεστε ένα προϊόν, λάβετε υπόψη τα βασικά χαρακτηριστικά του, τα οφέλη, τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών που ικανοποιεί.

Price – Τιμή

Η τιμή αναφέρεται στη στρατηγική τιμολόγησης των προϊόντων και των υπηρεσιών και πώς αυτή επηρεάζει τους πελάτες κατά τη διαδικασία του marketing. Οι αποφάσεις τιμολόγησης δεν περιλαμβάνουν μόνο την τιμή πώλησης, αλλά και εκπτώσεις, ρυθμίσεις πληρωμής, όρους πίστωσης και οποιεσδήποτε υπηρεσίες που ταιριάζουν με τις τιμές που προσφέρονται.

Κατά τον καθορισμό μιας στρατηγικής τιμολόγησης, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη σας τη θέση της επιχείρησης στην αγορά την τρέχουσα στιγμή. Για παράδειγμα, εάν η επιχείρηση διαφημίζεται για ρούχα υψηλής ραπτικής, η τιμολόγηση των προϊόντων θα πρέπει να αντικατοπτρίζει αυτό ακριβώς.

Promotion – Προώθηση

Η προώθηση αναφέρεται στις δραστηριότητες του marketing που κάνουν την επιχείρησή σας γνωστή στο καταναλωτικό κοινό. Περιλαμβάνει χορηγίες, διαφημίσεις και δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων.

Ο προσδιορισμός του κόστους προώθησης είναι πολύ σημαντικός για μια επιχείρηση και τη στρατηγική marketing που θα ακολουθήσει. Για να εκτιμηθεί, είναι απαραίτητο να διεξαχθεί ανάλυση νεκρού σημείου (ανάλυση κόστους – οφελών) κατά τη λήψη αποφάσεων προώθησης. Είναι κρίσιμο να κατανοήσετε τη σημασία που έχει για εσάς ένας πιθανός πελάτης και αν αξίζει να κάνετε προσφορές για να τον αποκτήσετε.

Place – Τοποθεσία

Η τοποθεσία αναφέρεται στο σημείο όπου το προϊόν ή η υπηρεσία προβάλλεται, κατασκευάζεται, πωλείται ή διανέμεται. Στην ουσία, οι αποφάσεις σχετικά με την τοποθεσία σχετίζονται με τα κανάλια διανομής. Τους τρόπους, δηλαδή, με τους οποίους το προϊόν σας οδηγείται στους πελάτες.

Είναι σημαντικό να εξετάσετε πόσο προσβάσιμο είναι το προϊόν ή η υπηρεσία σας στους πελάτες σας και να διασφαλίσετε ότι μπορούν να σας βρουν εύκολα. Το προϊόν ή η υπηρεσία σας πρέπει να είναι διαθέσιμο στους πελάτες την κατάλληλη στιγμή, στο κατάλληλο μέρος και στην κατάλληλη ποσότητα.

Για παράδειγμα, μια επιχείρηση μπορεί να θέλει να παρέχει τα προϊόντα της μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος, καταστήματος λιανικής ή μέσω τρίτου διανομέα.

People – Άτομα

Τα άτομα αναφέρονται στο προσωπικό, τους πωλητές και σε αυτούς που γενικότερα εργάζονται για την επιχείρηση. Οι αποφάσεις των ανθρώπων επικεντρώνονται συνήθως στην εξυπηρέτηση πελατών. Σκεφτείτε τον τρόπο με τον οποίο θέλετε το προσωπικό σας να διαχειρίζεται τους πελάτες σας.

Παράδειγμα των 5 P’s του Marketing

Ο Χ σκέφτεται να ανοίξει ένα κατάστημα με τζετ σκι που απευθύνεται σε ταξιδιώτες και τουρίστες. Για να αναδείξει την επιχείρησή του πρέπει να εκτιμήσει τα 5 P’s marketing με τον παρακάτω τρόπο:

  • Προϊόν: Ενοικίαση τζετ σκι ανά ώρα για άτομα που βρίσκονται στην πόλη για μικρό χρονικό διάστημα. Ένα έντυπο περιορισμένης ευθύνης για υπογραφή από άτομα που συμμετέχουν στην υπηρεσία και χρηματική κατάθεση σε περίπτωση ζημιών.
  • Τιμή: Φτηνές εκδρομές με τζετ σκι για να καλύψει τον οικονομικό προϋπολογισμό των ταξιδιωτών και τουριστών. Έκπτωση 10% στα ταξίδια με τζετ σκι, όταν προέρχονται από ταξιδιωτικό γραφείο.
  • Προώθηση: Μια σελίδα στο Facebook και ένα προφίλ στο Instagram και στο Twitter για την προώθηση της επιχείρησης. Επίσης, διαφημίσεις επί πληρωμή σε ιστοσελίδες ταξιδιωτικών πρακτορείων.
  • Τοποθεσία: Εύκολη πρόσβαση από μέσα μαζικής μεταφοράς.
  • Άτομα: Φιλικό προσωπικό που αγαπά να γνωρίζει ταξιδιώτες και προσφέρει εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών.

 

Πηγή: Corporate Finance Institute