Λογότυπο: Ένα μικρό σύμβολο, μεγάλης σημασίας

Ιδρύοντας μια νέα επιχείρηση, μία από τις πρώτες κινήσεις που θα κάνει ο επιχειρηματίας είναι να δώσει ένα όνομα σε αυτή. Κατόπιν, όταν έρθει η ώρα η επιχείρηση αυτή να γίνει δημόσια στο ευρύ κοινό, πολύ λογικά ο επιχειρηματίας θα αναρωτηθεί ποια θα είναι η εικόνα αυτής εταιρείας προς τα έξω; Ποιο δηλαδή θα είναι το brand identity (ταυτότητα) της εταιρείας και ποιο θα είναι το σύμβολο ή αλλιώς λογότυπο που θα την χαρακτηρίζει;

Τι είναι όμως το brand identity ή αλλιώς εταιρική ταυτότητα;

Είναι ένα σύνολο οπτικών (και όχι μόνο) στοιχείων  που καθορίζουν την εικόνα της εκάστοτε επιχείρησης στο κοινό. Η εταιρική ταυτότητα αποτελείται συνήθως από όλα τα παρακάτω:

  • Όνομα
  • Μότο / Σλόγκαν
  • Χρώματα & Γραμματοσειρές
  • ΛΟΓΟΤΥΠΟ
  • Έντυπα (Κάρτες, Φακέλους, Flyers, Posters, Booklets και πολλά άλλα)
  • Εξατομικευμένο Website

Όμως, σε καμία περίπτωση δεν περιορίζεται μόνο σε αυτά! Η εταιρική ταυτότητα θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη και ενιαία ακόμα και στους φυσικούς χώρους μιας εταιρείας (εφόσον αυτοί υπάρχουν) μέσω συγκεκριμένης διακόσμησης ή γραφιστικών στοιχείων στους χώρους, στον τρόπο που μιλάνε και συμπεριφέρονται οι εργαζόμενοι μέσα σε αυτήν, στις διαφημιστικές καμπάνιες και στη στρατηγική μάρκετινγκ και σε οποιοδήποτε άλλο κομμάτι έχει να κάνει με το brand image (εικόνα της επιχείρησης προς τα έξω).

Για μεγάλες εταιρείες όπως η Coca-Cola, η Nike, η Mercedes κλπ, το σωστό και ενιαίο brand identity είναι δεδομένο. Γι’ αυτό άλλωστε ξεχωρίζουμε κάτι που είναι δικό τους κατευθείαν!

Από πού πηγάζει / Πώς δημιουργείται ένα brand identity;

Όταν έρχεται η ώρα λοιπόν να δημιουργηθεί αυτό το πολυπόθητο brand identity από πού πρέπει να ξεκινήσει κανείς; Εμείς στην Cactus έχουμε δημιουργήσει ερωτηματολόγια που μας βοηθούν να συλλέξουμε αρκετά στοιχεία σχετικά με την επιχείρηση του νέου μας πελάτη και να μας καθοδηγήσουν στις κατάλληλες αποφάσεις σχετικά με την εταιρική ταυτότητα που θα δημιουργήσουμε.

Θέλουμε να γνωρίζουμε το όραμα και τις αξίες του νέου πελάτη, την ιστορία (αν υπάρχει) αλλά και τους στόχους του, το γιατί ξεκινάει αυτό το νέο εγχείρημα, σε ποιους απευθύνεται και ποιος είναι ο ανταγωνισμός του και φυσικά τι είναι αυτό που κάνει το προϊόν ή την υπηρεσία του να διαφοροποιείται ή να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα.

Εφόσον συλλέξουμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, προχωράμε σε έρευνα και κατόπιν σε σχεδιασμό προτάσεων στα μέτρα του κάθε πελάτη. Αλλά ας τα πάρουμε ένα-ένα…

Γιατί είναι απαραίτητη η δημιουργία Λογοτύπου για μια νέα εταιρεία;

Πολλές φορές  το να σχεδιαστεί ολόκληρο το brand identity με τη μία μπορεί να μην είναι εφικτό για πληθώρα λόγων με επικρατέστερο το budget του πελάτη. Είναι κατανοητό πώς η έναρξη μιας επιχειρηματικής κίνησης μπορεί να είναι επίπονη για την τσέπη του επιχειρηματία μιας και είναι πάρα πολλοί οι τομείς που πρέπει να επενδύσει.

Το λογότυπο, όμως, θα πρέπει να είναι ένας από αυτούς τους τομείς, καθώς μπορεί να υλοποιηθεί με ένα λογικό και ανεκτό ποσό, θα θέσει τα θεμέλια για το υπόλοιπο brand identity (που μπορεί να υλοποιηθεί αργότερα) και  το κυριότερο, θα προσδώσει ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ εικόνα και ταυτότητα στη νέα επιχείρηση!

Τι είναι το Λογότυπο;

Καθημερινά, οι άνθρωποι, βομβαρδιζόμαστε από λογότυπα! Βρίσκονται στα ρούχα μας, στα παπούτσια μας, στα κινητά μας και σε όλα μας τα ηλεκτρονικά gadget, στο δρόμο, σε αφίσες, σε πινακίδες ακόμα και στα συσκευασμένα τρόφιμα που καταναλώνουμε.

Τι είναι όμως το λογότυπο;  Είναι ένα σύμβολο που μπορεί να αποτελείται μόνο από ένα σχήμα ή από ένα σχήμα σε συνδυασμό με γράμματα ή μόνο από γράμματα, το οποίο είναι το σήμα κατατεθέν της κάθε εταιρείας/οργανισμού.

Για σκεφτείτε, όταν σας λέει κάποιος τη λέξη «McDonalds» τι σας έρχεται στο μυαλό; Θα μαντέψουμε και θα απαντήσουμε: 2 ενωμένες χρυσοκίτρινες αψίδες! Αυτό ακριβώς είναι το Λογότυπο! Είναι η πρώτη εικόνα που έρχεται στο μυαλό κάποιου όταν αναφέρεται σε μία εταιρεία.

Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθούμε για τη δημιουργία ενός λογοτύπου;

Στην Cactus, το κύριο μέλημά μας όσο αφορά τη δημιουργία ενός λογοτύπου είναι να ανταποκρίνεται στο ύφος και τον χαρακτήρα της εταιρείας, να είναι μοναδικό, να πληροί τεχνικούς όρους και προϋποθέσεις σχεδίασης λογοτύπου ώστε να είναι λειτουργικό σε οποιαδήποτε εφαρμογή του και φυσικά, να είναι καλαίσθητο.

Η διαδικασία που ακολουθεί η εξειδικευμένη ομάδα των designer της Cactus είναι ουσιαστικά και η διαδικασία που θα ακολουθούσαμε εάν έπρεπε να δημιουργήσουμε ολόκληρο το brand identity, την οποία και προαναφέραμε.

Αρχικά ο πελάτης έρχεται σε άμεση επαφή με τον designer ώστε μέσα από συγκεκριμένες ερωτήσεις, ο τελευταίος να μπορέσει να εκμαιεύσει το brief από τον πρώτο. Να συντάξει δηλαδή ένα αρχείο με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη νέα επιχείρηση όπως:

  • Την επωνυμία της εταιρείας
  • Τι παρέχει
  • Το όραμα και τους στόχους
  • Σε ποιους απευθύνεται το προϊόν ή η υπηρεσία
  • Τι κάνει το προϊόν/υπηρεσία να ξεχωρίζει
  • Ποιος είναι ο ανταγωνισμός

Εφόσον συγκεντρωθεί όλη η πληροφορία, τότε ο designer θα προχωρήσει σε διεξοδική έρευνα σχετικά με το αντικείμενο του πελάτη, τον ανταγωνισμό, το κοινό του ώστε να κατανοήσει πλήρως τη φύση της επιχείρησης και να προχωρήσει στον σχεδιασμό κατάλληλων επιλογών.

Κατόπιν, ο designer θα δημιουργήσει και θα παρουσιάσει 2 με 3 διαφορετικές επιλογές λογοτύπου στον πελάτη. Από εκεί και στο εξής ξεκινάει ένας δημιουργικός «διάλογος» designer-πελάτη ώστε να γίνουν μικρό-αλλαγές και προσθαφαιρέσεις, εάν χρειάζεται, και να διαμορφωθεί το τελικό λογότυπο.

Το λογότυπο παραδίδεται στον πελάτη, πάντα, σε όλες τις μορφές αρχείου που μπορεί να χρειαστεί και είναι πλέον έτοιμο για να προβληθεί!

Για περισσότερες πληροφορίες και συμβουλές δείτε εδώ και φυσικά μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας τηλεφωνικά ή μέσω e-mail!